Benarkah Ada KONSPIRASI Pejatuhkan YAHYA SAHRI



By IBNUKHUZAIMAH

"DALAM keseronokan Menteri Besar Selangor berpesta dengan kenyataan akhbarnya terutama Malaysiakini, Khalid tidak sedar bahawa dia telah bertindak sebagai bukan anak jantan, tidak gentlemen dan terserlah kebaculan.

Tindakan Khalid Ibrahim menggantong pegawai khasnya melalui sistem pesanan ringkas adalah sangat tidak professional dan memalukan.

Khalid membuat lawak bodoh kononnya supaya Yahya tidak “terperanjat” sebaliknya Khalid sendiri yang terkejut beruk apabila dia terpaksa membatalkan mesyuarat perhubungan negeri bila mendapati 20 dari 22 ketua bahagian berdiri dibelakang Yahya Sahri.

Sifat pengecut Tan Sri Khalid terserlah apabila dia tidak mampu berdepan atau memanggil Yahya untuk berbincang atau memberi penjelasan ketika diminta dalam dialog bersama reformis lewat malam Isnin 23 Jun baru semalam

Begitu juga dengan ahli biro politik kecuali Yaakob Sapari, lari bertempiaran apabila para reformis muncul. Kemanakah menghilangnya YB Zuraidah, YB Xavier, YB Sivarasa? Mereka lari bila berdepan dengan reformis!.

Adalah dilaporkan bahawa di dalam mesyuarat, jika masa enam jam, 5 jam diambil masa oleh Khalid untuk bercakap, sau jam untuk yang lain, menjadikan mereka hanya ada lima atau enam minit untuk bercakap. Begitu juga dalam mesyuarat EXCO, Khalid sahaja yang bercakap tetapi orang lain tidak.

Beberapa persoalan perlu dijawab oleh Tan Sri Khalid Ibrahim mengapa dia sendiri tergopoh gapah mengambil tindakan kepada Yahya Sahri?

Ini bermakna tidak ujud langsung collective concencus dalam membuat keputusan. Khalid sendiri sering berkata, dia membuat keputusan. Biasanya keputusan Khalid tidak boleh diubah. Dari dulu hingga sekarang.

http://sanggahtoksago.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.