Tidak siapa berhajat durhaka pada Tuanku

Muka hadapan akhbar The Star meletakkan tajuk besar kemurkaan Sultan Selangor:

Tuankus rage: Sultan threathens to call off match if PAS protest against singer

Berita eksklusif yang dipungut oleh The Star itu dibawa sendiri oleh Ketua Pengarang Kumpulannya, Wong Chun Wai, sedangkan ia tidak kedapatan pada akhbar-akhbar lain, menunjukkan betapa prihatinnya Chun Wai dalam bab melagakan kumpulan Islam dengan istana!

Pemuda PAS Selangor menghantar memo bantahan Isnin lepas kepada MB Selangor, memohon supaya acara konsert yang melibatkan dua orang artis wanita Melayu iaitu Ella dan Mas Idayu ditiadakan. Mereka tidak pun menentang acara utama iaitu Piala Sultan Selangor dan tidak pula menyentuh langsung berkenaan Tuanku Sultan.

Keprihatinan Pemuda PAS itu didorong oleh prinsip perjuangan PAS dan amanah amar makruf nahi mungkar yang dikenakan atas kepala bahu setiap Muslim.

Ternyata mengikut laporan Chun Wai Tuanku murka dengan tindakan Pemuda PAS Selangor itu, saya tidak pasti apakah Tuanku diberikan naskah memo Pemuda PAS kepada MB itu atau menerima laporan dari Chun Wai sendiri. Apa pun jika benar Tuanku murka, Pemuda PAS melalui Pesuruhjaya PAS Selangor boleh memohon mengadap Tuanku Sultan bagi menjelaskan perkara sebenar.

Insyallah kita berani kerana benar demi Allah swt.

ROSLAN SMS

No comments

Powered by Blogger.