adakah pemuda umno yang buta undang-undang!

Pengerusi DAP disiasat polis lebih dua jam berhubung kenyataan beliau yang dianggap mempertikaikan keputusan Sultan Perak memecat menteri besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Karpal Singh dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur mulai 6 petang tadi untuk memberi keterangan berhubung dua laporan polis yang dibuat terhadapnya di Pulau Pinang dan Kuala Lumpur.

Tambahnya, satu laporan tersebut – di Seberang Perai Tengah – dibuat berhubung kenyataannya "jangan main-main dengan saya", mengulas pihak-pihak yang membuat aduan polis susulan hasratnya menfailkan saman terhadap Sultan Azlan Shah, Jumaat lepas.

"Saya tidak mengganggu mereka, mereka yang mengganggu saya," kata Karpal dalam sidang media sejurus selepas keluar dari bangunan.

Sehubungan itu, beliau menafikan membuat sebarang kesalahan.

"Terpulanglah kepada peguam negara untuk mengambil tindakan ke atas saya.

"Saya tidak membuat apa-apa kesalahan. Saya suarakan demi kepentingan negara dan rakyat," katanya.

Peguam terkenal itu juga melahirkan rasa kesalnya kerana lebih 84 aduan polis dibuat terhadapnya dalam tempoh tidak sampai seminggu.

Beliau menyifatkan aduan-aduan polis itu tidak berasas dan palsu.

No comments

Powered by Blogger.