najib nak jadi baik dah!

'Pemimpin baik dihormati'

KOTA KINABALU: Datuk Seri Najib Razak semalam menegaskan, pemimpin yang baik adalah mereka yang dihormati dan disayangi rakyat, bukannya pemimpin yang ditakuti kerana kuasa yang dimiliki mereka.

Perdana Menteri berkata, pemimpin yang ditakuti akan hanya dihormati ketika berkuasa sebaliknya akan dikutuk dan dicemuh selepas tidak berkuasa.

"Saya tidak mahu pemimpin ditakuti. Saya mahu pemimpin disayangi dan dihormati. Ada orang kata, saya anak Perdana Menteri tetapi saya ingin jelaskan bahawa sebenarnya sudah 33 tahun saya dalam politik.

"Saya mula dari bawah ketika Allahyarham Tun Razak sudah tiada. Saya naik kerana berusaha dari bawah dan nama baik yang ditinggalkan Tun Razak. Saya tidak pernah lawan sesiapa," katanya pada majlis bersama rakyat di Padang Merdeka di sini, semalam.

Najib mengulangi gesaan kepada pemimpin BN supaya tidak menunggu hamparan permaidani merah atau bunga manggar untuk mendekati rakyat, sebaliknya bekerja tanpa mengira waktu.

Najib mengimbas gaya kepemimpinan Tun Razak yang membawa tongkat ketika meninjau masalah rakyat berkata, beliau mahu pemimpin BN menjadikan konsep mudah didekati rakyat sebagai gaya pimpinan yang menjamin kelangsungan BN.


mujur la najib kata bukan masa bulan posa. kalau tak awal pagi dah terbatal sebab muntah dengar selaput kebaikan umno dan najib. rakyat apabila dengar benda ni cakap uwekkkkkk!

No comments

Powered by Blogger.