Peringatan Untuk Umat Islam


Kata Sultan Abdul Hamid ke- 2 kepada Theodore Hertzel (Pengasas Pertubuhan Yahudi Antarabangsa) yang memberikan tawaran agar beliau membenarkan penubuhan sebuah Syarikat Yahudi di Palestin yang bertanggungjawab membeli tanah-tanah terbiar sekitar Palestin untuk dijadikan kawasan pertanian dan penempatan penduduk Yahudi :

Palestin bukan milikku, bukan milik bangsa Turki tetapi milik bangsa Arab. Baitul Maqdis pula bukan milik bangsa Arab tetapi milik umat Islam seluruhnya. Aku tidak akan sesekali menyerahkan bumi Palestin walaupun sejengkal setelah bangsaku berjihad bermati-matian mempertahankan dan menyuburkan tanahnya dengan darah-darah mereka. Simpanlah wang kamu yang berjuta ringgit itu kerana sekiranya suatu hari nanti Khilafah Islamiyah ini tumbang, kamu boleh mengambilnya tanpa sebarang wang tukaran. Adapun, sekiranya aku masih hidup, aku lebih rela diriku dicincang daripada melihat bumi Palestin dikeluarkan dari Daulah Islamiyah dan perkara itu selama-lamanya tidak akan berlaku. Adakah kami akan membenarkan diri (wilayah-wilayah takluk Kerajaan Turki Uthmaniyyah) kami ini semua dipisah-pisahkan sedangkan kami masih hidup?!
- Kitab Kaifa Saqatot al Khilafah al Islamiyah, m/s 26

Sumber : Hj Nik Azran Muhamed, Hj Mohd Mahadi Hj Isa, Gerakan Freemasonry Musuh Dalam Menghancurkan Islam, Cet Pertama 2009, Hijjaz Records Publishing, Selangor

No comments

Powered by Blogger.