Alhamdulillah!! 7eleven Beri Kerjasama Selesai Isu Arak



Kedai serbaneka 7eleven memberi kerjasama sepenuhnya dalam menyambut seruan kerajaan negeri Selangor untuk membuat kawalan kendiri penjualan arak.

Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, hasil daripada perbincangan yang dibuat, 7 eleven didapati tidak lagi menjual arak di beberapa kawasan majoriti Islam dan beberapa kawasan lain.

“Saya difahamkan bahawa hasil daripada perbincangan dengan pekedai 7eleven tidak lagi menjual bir. Ada sepuluh kawasan yang mana 7eleven tidak dijual arak iaitu sekyen 6, 19,11 13, 8, 7, 3, Jalan Kristal 7, Jalan Plumbum seksyen 7. Sepuluh kedai ini tidak lagi menjual miniman beralkohol,” katanya

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di Shah Alam, petang tadi.

Tan Sri Khalid berkata, ada beberapa kawasan yang mendapat permintaan dan 7eleven hanya mengeluarkan minuman tersebut atas permintaan sahaja iaitu di Sekyen 16, 17, 20, 9,13 Giant, 13 Calrton Hotel, dan Seksyen 18.

Katanya, kedai serbaneka lain seharusnya mencotohi 7eleven dalam melaksanakan kawalan kendiri dan pihak kerajaan negeri sendiri akan memantau dari semasa ke semasa.

“Kita sendiri akan pantau keadaan dari semasa ke semasa untuk tentukan bahawa pengusaha dan rakyat dapat bekerjasama, untuk menjalankan usaha supaya tiada penjualan ini mengakibatkan keadaan buruk dari segi sosial,” katanya.

Jumaat lalu, Menteri Besar mengarahkan supaya semua pasaraya dan kedai serbaneka di Shah Alam tidak menjual minuman keras untuk tempoh percubaan selama sebulan.

No comments

Powered by Blogger.