Kes Fitnah 2 - Pakar Forensik Luar Negara Dengar Keterangan Doktor HKL Esok

Oleh Sidiqin Omar

SHAH ALAM 2 Mei - Perbicaraan kes Fitnah 2 terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan bersambung esok.

Ketua peguam bela, Karpal Singh akan mendengar pengakuan doktor Hospital Kuala Lumpur berhubung pemeriksaan perubatan ke atas pengadu.

Prosiding tersebut ditangguhkan selepas permohonan pihak pembelaan yang diketuai oleh Karpal untuk mengemukakan pakar forensik dan perubatan bagi meneliti pengakuan yang dibuat oleh tiga doktor tersebut.

Pakar forensik tersebut, Dr David Wells adalah Profesor Madya di Jabatan Kriminologi di Universiti Melbourne dan ketua perubatan forensik dari Victorian Institute of Forensic Medicine, Australia.

Beliau akan hadir bagi meneliti pengakuan yang dibuat oleh doktor HKL dan dijangka akan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kumpur, pukul 7 pagi esok.

Pada Selasa lepas, pasukan peguambela melawat lokasi kondominium tempat kejadian berlaku namun gagal memasuki unit tersebut kerana diberikan kunci yang salah oleh pihak pendakwaan.

Peguam Sankara Nair yang ditemui kemudian menjelaskan bahawa pihaknya berusaha menghubungi pemilik premis berkenaan bagi mendapatkan kunci unit tersebut.

Tinjauan tersebut penting bagi menimbulkan alibi dengan hujah bahawa terdapat kebarangkalian Mohd Saiful Bukhari Azlan boleh menyelamatkan diri.

Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.