Lebih Baik Geng Bebas Senyap! Kalau Bising Buat Malu, Dah La Takda Moral

Bekas MP PKR terus desak Anwar dedah dokumen

Oleh Syed Mu'az Syed Putra

KUALA LUMPUR, 18 Jun – Anggota Konsensus Bebas terus mendesak bekas bos mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan bukti mendakwa mereka dibayar RM2 juta oleh Umno-BN supaya keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Konsensus Bebas juga memberi peringatan kepada ketua umum PKR itu supaya tidak menjadikan fitnah dan pembohongan sebagai asas berpolitik.

“Konsensus Bebas mahu beliau (Anwar) supaya bersikap ikhlas dan berani untuk mendedahkan bukti jika ada seperti yang didakwanya.

“Anwar seolah-olah menjadikan Konsensus Bebas sebagai modal politik untuk mengalih padangan rakyat dari masalah sebenar,” kata kenyataan Konsensus Bebas dikeluarkan hari ini.

Anwar sebelum ini mendakwa ahli-ahli Parlimen yang keluar PKR dan kini membentuk Konsensus Bebas, dibayar RM2 juta dan diberikan kontrak lumayan oleh Umno-BN supaya keluar parti itu.

Beliau juga mendakwa mempunyai mempunyai bukti kukuh dan akan menunggu masa sesuai untuk membuat pendedahan.

Konsensus Bebas berkata pihaknya bersimpati dengan pelbagai masalah yang dihadapi Anwar hari ini termasuk kelemahan dalam PKR.

“Pelbagai masalah timbul sehingga menyebabkan PKR mula lemah ia termasuk kepimpinan Anwar dipersoalkan, peningkatan prestasi cemerlang perdana menteri dan yang paling besar adalah kes liwatnya yang kini dalam perbicaraan mahkamah.

“Konsensus meminta supaya rakyat menilai semula tindak-tanduk dan cara Anwar berpolitik.

“Ini kerana beliau menjadi sangat berbeza setelah mendapat sedikit kuasa dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapai cita-cita menjadi perdana menteri,” kata kenyataan itu lagi.

Konsensus Bebas yang ditubuhkan baru-baru ini terdiri daripada Ahli Parlimen Datuk Seri Zahrain Hashim (Bayan Baru), Tan Tee Beng (Nibong Tebal), Mohsin Samsuri (Bagan Serai), Zulkifli Noordin (Kulim-Bandar Baharu) dan Wee Choo Keong (Wangsa Maju).

No comments

Powered by Blogger.