Melayu Menjadi "makanan" Kapitalis Melayu

Rizab Felda: Anak buat laporan polis esok

TEMERLOH, 22 Jun: Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman akan membuat laporan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak di Ibu Pejabat Polis Daerah Temerloh berhubung isu kejatuhan rizab tunai Felda yang begitu membimbangkan.

Mazlan yang juga Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah dan Wilayah PAS Pusat dalam kenyataannya kepada Harakahdaily semalam, berkata beliau akan membuat laporan tersebut pada jam 10 pagi esok (23 Jun).

Dalam laporan yang telah disiarkan akhbar Harakah keluaran terbaru telah memaparkan bagaimana bekas Timbalan Menteri Tanah dan Koperasi, Dr Tan Kee Kwong mendedahkan kekurangan rizab tunai Felda.

Perkara itu terpaksa diakui Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan bahawa rizab tunai Felda merosot daripada RM4.08 bilion pada tahun 2004 kepada hanya RM1.35 bilion pada 2009.

Mazlan yang terkenal sebagai pejuang isu-isu pembelaan golongan peneroka Felda dan generasi keduanya sangat kesal dan turut menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuat siasatan terperinci terhadap kemerosotan rizab tersebut.

No comments

Powered by Blogger.