apabila aminah kata dia hebat! siapa aminah? siapa yang pujuk?

Aminah Abdullah

Pemimpin kanan pujuk tak tanding calon Bebas

GEORGETOWN: Parti Keadilan Rakyat (PKR) sedia menawarkan jawatan Ketua Wanita PKR Pulau Pinang kepada Aminah Abdullah, 56, untuk memujuknya tidak bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya kecil Penanti, 31 Mei ini.

Perkara itu didedahkan sendiri Aminah yang juga bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Nasional (Keadilan) Pulau Pinang kepada Berita Harian, semalam. (PKR sebelum ini dikenali sebagai Keadilan).

Aminah yang lebih mesra dengan panggilan Kak Min, berkata ramai ahli PKR termasuk pemimpin kanan pusat dan negeri cuba memujuknya supaya menarik balik hasrat untuk bertanding di pilihan raya kecil itu.

"Mereka menyatakan kebimbangan calon PKR (Mansor Othman) yang sudah tiga kali kalah pada pilihan raya umum bakal menerima nasib sama, lebih-lebih lagi selepas menyedari sokongan kuat diterima saya.

"Sebagai balasan, saya dijanjikan jawatan Ketua Wanita PKR negeri atau ahli jawatankuasa negeri. Bagaimanapun, saya menolak kerana sudah membulatkan tekad untuk bertanding dan lawan dengan parti yang pernah saya wakili," katanya.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 23 Mei ini sebagai hari penamaan calon dan 31 Mei sebagai hari pengundian, jika ada pertandingan. Mansor, jika menang akan dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri I.

Setakat ini, hanya Mansor yang juga Timbalan Pengerusi Perhubungan PKR negeri dan Aminah menawarkan diri bertanding, manakala BN dijangka membuat keputusan, dalam masa terdekat.


mungkin budak tadika kot yang pujuk aminah? kahkahkahkahkah....aminah boleh wakil geng bpn kot? kahkahkahkahkah....turun ipoh esok semua!

No comments

Powered by Blogger.