1 Malaysia gagal, monopoli diutamakan


Oleh : Zawawi Hasan
Ketua Pemuda PAS Perak

Sekali lagi 1 Malaysia gagal di dalam pelaksanaannya. Isu kekurangan bekalan gula di negara kita semakin meruncing. Apakah pihak Kerajaan 1 Malaysia masih mendiamkan diri seperti tidak ada apa-apa yang berlaku di dalam kehidupan rakyat di negara ini. Kita masih lagi menanti dan menunggu apakah sikap dan tindakan pihak Kerajaan 1 Malaysia untuk menyelesaikan masalah ini.

Inilah kelemahan sistem ekonomi kapitalis yang didokong oleh Kerajaan 1 Malaysia yang dipimpin oleh Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak tidak mampu untuk membela kebajikan rakyat malahan Kerajaan 1 Malaysia tunduk kepada tekanan dan desakan "tokey-tokey" besar gula untuk menaikkan harga gula di dalam pasaran negara. Dan Kerajaan 1 Malaysia juga mengikut telunjuk dan kemahuan mereka dan menjadi "BONEKA" kepada tokey-tokey besar ini.

Sekali lagi rakyat teraniaya dengan masalah ini. Apakah Kerajaan 1 Malaysia ini memejamkan sebelah mata semata-mata untuk menjaga "poket" tokey-tokey ini daripada menjaga periuk nasi rakyat? Mana kemahsyuaran slogan "1 Malaysia, Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan" yang sering dilaung-laungkan oleh Perdana Menteri 1 Malaysia ini.

No comments

Powered by Blogger.