Timbalan Presiden: Cerita disebalik tabir

Apabila Zaid mengumumkan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden, ada orang tak suka. Pelbagai cara dilakukan untuk memastikan Zaid tidak bertanding. Awal-awal lagi, berbagai tuduhan dilemparkan terhadap Zaid. Ada yang kata Zaid ditaja oleh Daim Zainudin. Ada yang kata Zaid bagi 20,000 setiap cabang..kemudian turun sehingga 5,000. Kemudian dikaitkan pula hubungan Zaid dengan Soh Chee Wen. Semuanya dilakukan untuk menghancurkan kredibiliti Zaid.

Dan Zaid hampir tumbang. Dia menawarkan untuk menarik diri sekiranya Khalid bertanding. Tapi ini pun bukan betul, cuma strategi sebab Khalid dah bagi tau siang-siang dia tak akan bertanding. Tapi kalau Khalid serius, Zaid akan tetap mengundurkan diri.

Dalam pada itu, Rahimi pulak buat sidang media. Kalau diamati apa yang berlaku pada sidang media tersebut…orang-orang yang menghalang sidang media Rahimi adalah Suresh Kumar. Ini orang kuat Mus. Dan dalam Malaysiakini, Mus juga bertanya “Siapa yang bawa Rahimi kepejabat Anwar.’

Nampak macam soalan Mus ni macam soalan bodoh. Dan Rahimi juga jawab..’Tanya kat Anwar la”

Hakikatnya, soalan ini masih tak terjawab. Siapa yang bawa Rahimi ke pejabat Anwar?

Yang marah dengan sidang media Rahimi ialah Mus. Yang kena teruk ialah Zaid. Yang untung dari sidang media tersebut sapa?

Sebaik saja sidang media Rahimi dibuat, tuduhan terus dibuat bahawa Zaid adalah dibelakang sidang media tersebut. That was the last straw for Zaid.

Zaid terus memanggil sidang media keesokan harinya. Aku pun tulis bahawa akan ada perkara sensasi yang akan diumumkan oleh Zaid. Sebenarnya, sidang media tersebut adalah untuk mengumumkan bahawa dia (Zaid) akan menarik diri dari bertanding sebarang jawatan. Fed-up dengan dirty politicking. Tetapi atas nasihat orang-orang tertentu, dia tak jadi mengumumkan untuk menarik diri, sebaliknya mengumumkan akan menarik diri kalau Nurul Izzah bertanding. ha..ha. Tiba-tiba nama Nurul Izzah naik. Memang surprise. Tapi masa tu, Zaid dah memang tau Nurul dapat 3 pencalonan.

[Seterusnya]

No comments

Powered by Blogger.