Timbalan presiden: Nurul tunggu notis rasmi pencalonan

Oleh Syed Mu’az Syed Putra

KUALA LUMPUR, 12 Okt — Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar masih belum membuat sebarang keputusan sama ada akan bertanding jawatan timbalan presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada pemilihan kali ini.

Dalam khidmat pesanan ringkas kepada The Malaysian Insider, anak sulung Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau masih menunggu notis rasmi tentang senarai calon yang layak bertanding untuk jawatan tertinggi parti sebelum membuat sebarang keputusan.

“Saya sedang menunggu kenyataan rasmi dari pejabat pusat tentang senarai calon yang layak bertanding untuk jawatan-jawatan tertinggi parti.

“Bila keluar kenyataan rasmi barulah keputusan boleh dibuat,” katanya.

Tiga pemimpin sudah mengesahkan bertanding jawatan timbalan presiden PKR iaitu Azmin Ali dan Mustaffa Kamil Ayub yang masing-masing merupakan naib presiden PKR dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

Kelmarin Khalid telah mengumumkan untuk bertanding jawatan nombor dua PKR.

Sebelum ini Nurul Izzah berkata akan mengumumkan pendiriannya kelmarin.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu merupakan antara 27 orang yang layak telah bertanding kerusi naib presiden pada pemilihan secara langsung yang juga kali diadakan oleh PKR.

Datuk Zaid Ibrahim yang juga anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR disebut-sebut akan bertanding kerusi ini, minggu lalu menyatakan kesediaan memberi laluan kepada Nurul Izzah jika bersedia bersaing jawatan timbalan presiden.

No comments

Powered by Blogger.