Wanita Pertama Dihiburkan Dengan Persembahan Kebudayaan Malaysia

KUALA LUMPUR, 12 Okt (Bernama) -- Peserta Sidang Kemuncak Wanita Pertama 2010 yang berlangsung di Malaysia malam Selasa dihiburkan dengan persembahan kebudayaan di Istana Budaya.

Turut hadir isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, yang juga penaung sidang kemuncak itu, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan isteri Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datin Seri Masnah Rais.

Persembahan selama sejam bertajuk "My Story Malaysia" itu dipecahkan kepada beberapa segmen yang memaparkan tradisi serta warisan negara, selain tarian kebudayaan kaum Cina, India, Sabah dan Sarawak.

Perwakilan turut dihiburkan dengan kelunakan suara juara Malaysian Idol pertama Jaclyn Victor dengan lagu "Standing In The Eyes of The World" dan lagu 1Malaysia yang dinyanyikan bersama artis kebudayaan yang mengadakan persembahan.

Sidang kemuncak yang julung kali diadakan itu, dihadiri 15 Wanita Pertama.

Bertemakan "Anak Hari Ini, Pemimpin Hari Esok", persidangan tiga hari yang berakhir esok itu mengetengahkan agenda penting dalam mendidik kanak-kanak sebagai pemimpin masa depan.

kahkahkahkah... patut la KL bergegar tadi. rupanya bini najib tengah bermuzik kahkahkahkah.. habis duit rakyat dibagi kat bini. tiada faedah langsung!

No comments

Powered by Blogger.