Apa Nak Jadi Dengan Umat Malaysia?

Apa nak jadi dengan umat islam Malaysia sekarang?

Dalam akhbar Harian Metro seramai 20 manusia mak nyak menyertai pertunjukan fesyen 'Pink Tiffany' yang diadakan di Sabah.

Mereka yang menganjurkan pertunjukkan ini dengan berani mencabar undang-undang Agama Islam. Mengapa mereka jadi berani?

Umat Islam sekarang semakin melampau di Malaysia. Pihak yang bertanggungjawab dok sibuk dengan menyekat mereka yang ingin berdakwah dengan pelbagai sekatan dan tahanan. Kononya mengawal golongan ustaz-ustaz dari memberi ajaran yang salah.

Pilih la pemimpin yang 'gila'kan agama, insya allah kita selamat.

Fikir-fikirkan lah untuk kebaikan masa depan.

2 comments

Wanita Bertudung Hijau said...

setuju sangat, pilihlah pemimpin yg fanatik dalam agama, insyaallah kita semua selamat, bukan apa, kata ustaz, apabila ahli maksiat melebihi ahli ibadah di sebuah kawasan itu, maka bala Allah akan turun, yg ni yg kita geruni ni, moga dihindarkan hendaknya

Unknown said...

maknanya golongan Mak Nyah perlu diiktiraf sebagai pendakwah, maksudnya dakwah yang mereka yakini menurut kefahaman mereka selama ini. kita sudah diasuh sekian lama untuk menganjurkan berbagai pertandingan ratu, bogel-bogel sikit tak apa, asal jangan dedah habis, itulah fikiran mereka yang sebenarnya tak tahu hal hukum, kalau tahupun, mereka terpaksa jauhkan diri dari ustaz penghukum. akhirnya hukum agama hanya merujuk kepada jurusolek, penganjur sesuatu even yang memang buta kayu dalam soal hukum. akan tetapi di negara kita golongan ini dianggap lebih mulia daripada artis yang sudah jadi pendakwah, mereka kena tahan, kena dakwa dengan macam-macam, sedangkan Mak Nyah boleh "berdakwah" begitu mudah dan mempengaruhi generasi muda kita.

Powered by Blogger.