Berani atau Kena Ugut atau Jadi Badut

DEMO?? atau Jalan-jalan dapat duit @ kena ugut supaya carry mark tinggi

Saya mungkin terlewat membicarakan soal adik-adik saya dari UiTM yang sebok berdemo ke S.U.K demi untuk membantah cadangan ringkas dari Y.A.B Menteri Besar Selangor berkenaan kuota 10% non-bumi kedalam UiTM.


Tapi ingin saya tegaskan, saya cukup kecewa dengan adik-adik saya ini yang seolah-olah menjadi badut kepada Ybhg Dato' Seri Dr Ibrahim Abu Shah dengan berdemo untuk suatu cadangan yang memang mustahil untuk direalisasikan melainkan kebenaran daripada Kementerian terbabit.

Dalam hal ini, Tan Sri Menteri Besar tidak pula mengatakan bahawa UiTM wajib mengambil 10% non bumi, kerana beliau tahu, itu bukan dibawah kuasa beliau untuk membenarkannya. Apa yang beliau katakan, jika ia tidak melanggari dasar, maka perkara tersebut boleh dibincangkan. Tetapi jika cadangan tersebut melanggari dasar, abaikan sahaja!!!

Apa yang difahamkan terdapat segelintir pihak yang buat duit dengan demo ini seperti
1. Menyediakan baju hitam untuk berdemo

Daripada korang (MPP) dok sebok berdemo, baik korang fikir:-

1. Krisis sosial yang menimpa student UiTM, seperti seks bebas di rumah-rumah sewa student UiTM, GRO/ Pelacur Kelas Atasan, Clubbing dan minum arak dikalangan student

2. Pakaian yang tidak melambangkan budaya timur (rambut coloring, baju singkat, lengan pendek) khususnya di kalangan student perempuan

3. Runtuhnya budaya usrah di kolej-kolej kediaman

4. Budaya hedonisme dalam karnival-karnival di UiTM (Kalau karnival mesti panggil artis)

5. Terkuburnya PMI dan digantikan dengan Persatuan Mahasiswa Hadhari..

6. Banyak lagi lah

Tapi, apa nak heran, 100% MPP pro-aspirasi. Itu sebab liberal skit walaupun belajar di ipta yang hampir 100% berugama Islam.

Entahlah.. Tak paham sungguh aku dengan Mahasisiwa UiTM sekarang. Aku rasa sekarang, aku malu nk ngaku aku ni ex-UiTM

Berita berkaitan

Penulis merupakan
1. Ex BBA(Hons)Transport UiTM- Second Class Upper
2. Ex DBS(Transport) UiTM- Best Student Course
3. Class Representative for DBS(Transport) & BBA(Hons)Transport from 2001 -
2006
4. Ketua Pemuda Pas Jalan Yadi Sungai Udang
5. Sekretariat Pemuda Dun Selat Klang
6. Pengiring Khas Y.B Exco Dr Halimah Ali

http://mdikhmal.blogspot.com
"

No comments

Powered by Blogger.