Cubaan menggunakan Allah swt dalam kempen pilihanraya

Upacara angkat sumpah laknat Sayfool atau Sayfool laknat, ketika musim pilihanraya Permatang Pauh di lihat sebagai satu cubaan untuk memaksa umat Islam di Permatang pauh percaya bahawa Anwar telah melakukan kesilapan liwat.

Kalau selama ini UMNO menggunakan Islam untuk memikat pengundi, menggunakan Melayu di dalam isu UiTM, menggunakan media sejak dulu ....kini Allah swt cuba di kaitkan bagi mendapat ehsan belas dari penduduk Permatang Pauh untuk mengundi Calun yang UMNO letakkan.



Walaupun pengakuan Sayfool kononnya menyatakan rancangan beliau itu tiada kaitannya dengan politik, tetapi ketika di wawancara, beliau tidak mahu menjawab sebarang soalan berkaitan hubungan nya dengan Najib Tun Razak. Membuktikan bahawa segala kenyataan adalah bertujuan untuk membuat pendedahan, fitnah dan hasut kepada sebelah pihak.

Manakala, kenyataan yang 'tergagap gagap' dan 'tersasul tarikh' turut memberikan 1001 persoalan sedangkan kenyataan sumpah itu di buat secara bertulis dan mungkin sudah di ulang cuba berkali kali sebelum itu.

Mahu di laknat.... insyaAllah, laknat akan mendatang.

Mungkin ada yang beranggapan bahawa Sumpah Lakhnat yang dibuat oleh Sayfool adalah satu lagi kaedah mangangkat sumpah selain bersama Pesuruh Jaya sumpah, tapi melibatkan Allah swt dengan tujuan tertentu, di lihat seperti kaedah menggunakan Islam untuk tujuan politik dan bukan Politik untuk Islam.

Waspada ... UMNO sudah sampai ke tahap tukar agama. Islam ke Islam Hadhari .... maka tunggu lakhnat mendatang kerana ia merupakan doa yang beliau minta.

pc - ingat pesan mak aku dulu ... jangan main main dengan sumpah.

No comments

Powered by Blogger.