Hutang tidak berbayar, BN guna poster lama

Dalam akhbar arus perdana, yang buruk pun nampak cantik. Rasuah nampak indah. Menipu nampak betul dan bohong pun boleh nampak jujur. Tapi .... di putar belitkan cerita seolah olah .... bodoh rakyat tiada penghujung.

Ini cerita tentang poster lama yang digunakan semula untuk pilihanraya Permatang Pauh ... kreatif kononnya, tapi sebenarnya, tiada syarikat yang mahu membuat poster dan banner untuk UMNO kecuali bayar dulu, baru buat. Itu pun syarikat di luar Pulau Pinang.

Hamya syarikat yang tidak pernah berurusan dengan UMNO sahaja yang mahu untuk membuat peralatan berkempen UMNO. Syarikat yang berurusan untuk bulan Mac lepas, semua dah tarikh diri kerana kebanyak bayaran tidak dijelaskan.

Berikut adalah berita yang kelakar.....

Umno team gets creative with old posters
With posters of Barisan Nasional candidate Datuk Arif Shah Omar Shah not expected until tomorrow, campaigners are “recycling” a few hundred posters of him when he contested the Seberang Jaya state seat.

They used marker pen and masking tape to cover the words “Seberang Jaya” and the “N10” seat code from the posters.

“To spur people into the by-election mood, we decided to put up these posters bearing his picture at our operations centre,” said Arif Shah’s special assistant and eldest son Izwan Shah Arif Shah yesterday. - Star

No comments

Powered by Blogger.