KEJATUHAN EKONOMI ANWAR DI PERSALAHKAN

Sebentar tadi TV3 pada jam 8.00 Malam ada menyiarkan komen Abdullah Badawai mengenai kemeseletan ekonomi. Menurutnya Anwar Ibrahim merupakan punca kejatuhan ekonomi. Abdullah Badawi menyifatkan punca kegiatan politik Anwar yang secara tidak langsung mempengaruhi rakyat serta beberapa kes lain yang membabitkan Anwar merupakan punca utama kejatuhan ekonomi.

Namun apa yang menjadi tanda tanya saya kenapa DSAI yang perlu di persalahkan ? Sedangkan pemerintahan yang tidak cekap dalam mengurus negara malahan membawanya ke lembah kejatuhan. Ini lah dia pemerintahan kerajaan Barisan Nasional. Sudah terbukti mereka tidak pandai mengurus negara namun orang lain yang dipersalahkan. Tindakan ini seolah-olah mementingkan diri sendiri.

Kenapa DSAI perlu dipersalahkan ? Sedangkan DSAI tidak pernah mempengaruhi keputusan yang di lakukan kerajaan. Seperti mana yang di lakukan Khairi Jamaluddin Ahli Parlimen Rembau merangkap menantu P.M kini. DSAI tiada jawatan dalam kerajaan bagaimana beliau boleh mempengaruhi kemelesetan ekonomi.? Jadi benarlah menurut kenyataan Anwar di mana pelabur asing semakin berkurangan kerana kurang yakin dengan pemerintahan sekarang.
NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!

Namun jika di fikirkan secara logiknya kejatuhan ekonomi adalah di sebabkan oleh kenaikan harga minyak itu sendiri. Ini adalah tindakan kerajaan kenapa orang lain yang perlu di persalahkan. Ini menununjukkan mereka tidak bertanggung-jawab. Tidak bertanggung-jawab terhadap rakyat serta keputusan yang di ambil. Ekoran kenaikan harga minyak barang menjadi semakin mahal dan membuatkan pasaran ekonomi menjadi lembab ekoran isi rumah mula mengurangkan perbelanjaan demi menjaga ” budget “ masing-masing.

Sebelum itu Abdullah Badawi juga ada memberitahu mengenai penurunan harga minyak. Namun di manakah kebenarannya ? Adakah semata-mata khabar angin yang di keluarkan sendiri dari mulut beliau demi meningkatkan jumlah undi di Permatang Pauh ataupun apabila kerajaan Barisan Nasional tumbang baru harga minyak diturunkan ?

Sama-sama kita nantikan.

No comments

Powered by Blogger.