Zaid bertanding, Jeffrey tarik diri

Oleh Staf FMT

PETALING JAYA: Dato’ Zaid Ibrahim hari ini menamatkan desas desus berhubung hasratnya untuk bertanding jawatan timbalan presiden PKR dengan memfailkan kerta pencalonan untuk jawatan itu di Ibu Pejabat parti di sini.

Dalam blognya, bekas menteri undang-undang berkata, beliau menerima sokongan kuat dari akar umbi di seluruh negara supaya bertanding dan terus berjuang dalam parti.

"Apabila saya menjadi timbalan presiden, parti akan menjadi kuat dan bersatu," janji beliau. Ahli di peringkat akar umbi akan dilayan oleh pimpinan tertinggi dengan lebih baik. Keadaan akan berubah.

"Mereka yang tidak bersetuju dengan pendapat saya tidak akan disisih. Kem dan berpuak-puak akan berkurangan," tegas beliau.

Peletakan calon-calon dalam pilihan raya akan dibuat dengan lebih terbuka dan demokratik. Cabang-cabang akan lebih aktif dan suara demokrasi akan bergema di seluruh negara."

Sementara itu di Kota Kinabalu, Naib Presiden Jeffrey Kitingan menarik diri dari perlumbaan merebut jawatan yang disandang untuk memberi peluang kepada orang lain.

Dalam satu sidang media hari ini, beliau mengakui menerima 40 pencalonan untuk jawatan naib presiden tetapi beliau berkata, beliau tidak akan bertanding.

No comments

Powered by Blogger.