Siri Jelajah Menuju Putrajaya: DSAI di Pulau Pinang

part 1

part 2

DSAI SeberangJaya1DSAI SeberangJaya2DSAI SeberangJaya3DSAI SeberangJaya4DSAI SeberangJaya5

“Ya saya agen Melayu, saya agen Cina, saya agen India, dan saya agen rakyat,” merupakan antara isi utama ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim di hadapan puluhan ribu yang hadir di Seberang Jaya, Pulau Pinang semalam. Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru rakyat agar tidak termakan dengan dakyah perkauman yang ditiupkan oleh UMNO.

Muslihat UMNO yang sentiasa bergantung kepada politik lapuk juga dikritik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, “Nak tolong melayu kena tindas cina, nak tolong cina kena pukul melayu, ini politik lama.” Ceramah tersebut juga menampilkan tokoh-tokoh seperti YB Azmin Ali, YB Husam Musa, YAB Lim Guan Eng dan Datuk Seri Wan Azizah.

Selain itu Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan satu agenda penting Pakatan Rakyat sebaik sahaja ia dapat memerintah, iaitu penurunan harga minyak.

“Langkah awal selepas bentuk kerajaan adalah turunkan harga minyak, 3 minggu lalu 50 sen(harga minyak di pasaran $135 setong), hari ini (selepas kita kaji), 70 sen(harga pasaran turun kepada $125 setong).”

Penurunan harga minyak merupakan langkah penting untuk meringankan beban rakyat. Rakyat merupakan agenda utama Pakatan Rakyat, bukannya memastikan kroni serta keluarga kaya raya dan rakyat papa kedana.

Pejabat Anwar Ibrahim

No comments

Powered by Blogger.