Nizar : Ulasan penghakiman Mahkamah Rayuan belum dikeluarkan.

Sampai hari ini ulasan dari penghakiman 3 hakim pada 22 Mei tidak dikeluarkan, kerana selagi tidak dikeluarkan ulasan penghakiman kita tidak dapat menyoal penghakiman itu. Inilah konspirasi kehakiman yang berlaku tetapi kita yakin dapat lakukan di mahkamah Perseketuan. Jelas beliau dalam majlis taklimat selepas program penutup program puasa sunat dan mogok lapar.

Kita tidak mahu berpegang kepada kuasa yang diberikan mahkamah namun kita keistana untuk mohon bubarkankan. Begitu juga sila Zambry ke Istana jumpa tuanku untuk bubar DUN.

Dalam tempoh sekarang, akhir-akhir ini dengan karenah UMNO dan BN saya pun jadi marah , dengan berseloroh berseloroh katanya sampai mengigau saya marahkan kepada speaker Ganesan dalam tidur. katanya.

Sebagai meraikan mereka yang berpuasa, kita diberi penhargaan oleh Lim Guang Eng dan isteri. mMlah mengatakan seluruh rakyat Pulau Pinang menyokong perjuangan Pakatan Pakyat di Perak.

Beliau juga mengesahkan Lim Guang Eng akan melakukan sesuatu kepada Jalan Tun Perak di Pulau Pinang untuk mengabdikan perjuangan di perak.

Sebelum ini rakyat tidak merasa kehidupan rakyat pelbagai bangsa berlaku di perak setelah kita memerintah perak, yang ini UMNO cukup cemburu.

Saya teringat sebelum ini saya dapati Dato' Ngeh cakap Bahasa Melayu pun tidak lancar, selepas bersama kita dalam PR dibuktikan malam ini dia bercakap dengan baik, kalau puluh tahun akan datang dia akan boleh hafal Quran dan hadits katanya sambil berseloroh.

Kita kena berjaga-jaga dengan tohmahan DAP sebagao komunis, jangan termakan tohmahan ini., Kita ada prinsip dalam pakatan ini.

Mudah-mudahan untuk menuntut pembubaran DUN Perak merebak ke seluruh dunia sehingga kepada pelajar-pelajat kita di timur tengah menghantar memorendum supaya dibubarkan dun.

Semua pihak bersetuju, yang tidak cuma UMNO kerana kereka tahu dia akan kalah teruk. cina islam

No comments

Powered by Blogger.