Khairy Silap Tackle Isu .

1. Hari ini Khairy selaku Ketua Pergerakan Pemuda UMNO menempelak PAS dan Tuan Guru Nik Abdul Aziz kononnya terhegeh - hegeh menjaga hati DAP dalam isu non muslim memasuki masjid baru - baru ini , merujuk kepada MP Serdang.

2. Suka saya nasihatkan saudara Khairy Jamaludin agar merujuk terlebih dahulu isu ini kepada orang yang mendalami urusan agama agar tidak terserlah kejahilan kita tentang agama sewaktu mengeluarkan kenyataan .

3. Apabila agama membenarkan atau mengharuskannya , maka kita kena kata harus . Demikian sebaliknya jika agama kata haram maka kita kena kata haram . Tidak kira UMNO atau DAP . Sebagai contoh Fatwa dari Majlis Fatwa Kebangsaan telah menyatakan harus hukumnya non muslim memasuki ruang solat di masjid atau surau [ dengan syarat menjaga adab dan tidak menceroboh masjid atau surau tersebut.] maka kita akur dan mengatakan hukumnya harus , maka perkara ini tidak sepatutnya menjadi isu .

4. Sepatutnya yang menjadi isu dan Khairy sayugianya kena tackle isu itu ialah isu pemimpin wanita yang beragama Islam tidak menutup aurat malah berucap pula dalam surau tanpa menutup aurat sedang menutup aurat itu wajib ke atas mereka . Justeru ia luar biasa . Biasanya seorang muslimah menutup aurat kerana ia suruhan agama , tetapi luar biasanya wanita - wanita ini memasuki surau tanpa menutup aurat . Perkara luar biasa inilah sepatutnya menjadi isu [ Rujuk gambar di atas ] dan isu inilah Khairy kena tackle .

5. Contoh : Seekor anjing menggigit seorang budak , itu adalah perkara biasa dan tidak menjadi isu . Tetapi seorang budak menggigit seekor anjing sehingga anjing itu cedera parah , maka itu luar biasa dan itulah isu yang Khairy kena tackle .

6. Isu non muslim datang ke masjid dan surau adalah suatu yang tidak bertentangan dengan agama dan sepatutnya ia tidaklah menjadi isu . Sewajarnya menjadi isu ialah ummat Islam yang enggan ke masjid dan ia bertentangan dengan ajaran agama justeru masjid dibina untuk ummat Islam. Malangnya Khairy tidak tackle isu ini .

7. Selayak Khairy selaku Ketua Pergerakan Pemuda UMNO pula ahli parlimen , menganjurkan kempen dikalangan anak - anak muda seperti kempen Jom solat , Jom ke masjid dan lain - lain sebagaimana yang dilakukan oleh pemuda pemuda PAS . Kempen jauhi maksiat dan zina juga wajar dianjurkan dan dijadikan isu saat masyarakat berdepan dengan bencana sosial yang dahsyat mutaakhir ini .

8. Sama dengan kes doa seorang khatib yang mendoakan agar Allah memberi hidayah kepada seorang Ketua Menteri yang non muslim dengan harapan ia menerima Islam . Perkara ini tidak bertentangan dengan agama kerana nabi saw pernah mendoakan Umar al Khattab supaya menerima Islam dan akhirnya Umar benar - benar menerima Islam . Tetapi malang tidak pula Khairy jadikannya isu apabila pihak kerajaan [ masa tu UMNO dan BN memerintah di Penang ] mengambil tindakan pecat ke atas seorang imam di Penang .

9. Kita bukan tunduk dan akur atau terhegeh - hegeh menjaga hati DAP sebagaimana yang didakwa oleh Khairy sebaliknya kita menjaga hukum agama . Yang benar tetap benar . Sebab itu saya sendiri tegas memperjuangan syariat Islam dan hasrat melaksanakannya walau ditentang oleh sebahagian pemimpin DAP. Kerana isunya bukan nak jaga hati sesiapa tetapi jaga Islam dan syariatnya .

10. Karnial Juara Rakyat di anjurkan dalam surau al Falah Kuala Langat pada 9 mei 2010 yang lalu , siap dengan pertandingan fesyen rambut dan sebahagian besar mendedahkan aurat dan berpakaian seksi dalam program di surau itu tidak pula Khairy jadikan sebagai isu . Sebagai seorang muslim saya lihat sdr Khairy silap tackle isu .

[Sumber]

No comments

Powered by Blogger.