DUN Manik Urai, uji kepimpinan UMNO Kelantan

Dewan Undangan Negeri Manik Urai menanti Penanti. Sah Pilihanraya Kecil akan diadakan di DUN Manik Urai, Kelantan kerana kekosangan berlaku tiba-tiba setelah Ahli Dewan Undangan kawasan tersebut Ismail Yaacob kembali ke rahmatullah subah hari ini. AL FATIHAH.

Boleh jadi satu lagi kecelakaan akan menimpa UMNO, Walaupun DUN Manik Urai pernah di menang oleh UMNO tapi suasana politik diwaktu ini tidak memihak kepada UMNO, ia lebih senonim dengan parti PAS yang setiap hari mendapat sokongan rakyat, terutamanya di Kelantan yang rakyatnya rata-rata tidak berminat cara kepimpinan UMNO.

Hanya ada sedikit kelebihan kepada UMNO diwaktu ini setelah Dato' Najib Presiden UMNO mengugurkan Anuar Musa sebagai Pengerusi Perhubungan dengan di ganti kepada Tok Pa, itu pun tidak boleh di gahkan kerana Tok Pa juga dilihat terlalu lembek bagi menghadapi PAS yang semakin hari makin perkasa bukan saja di Kelantan bahkan di negeri-negeri lain.

Mampu kah Romzi Ab.Rahman Ketua UMNO bahagian Kuala Krai menebus kekalahan dalam pilihanraya umum lalu. Inilah waktu terbaik bagi UMNO Kuala Krai menunjukkan taringnya sekira UMNO menang dalam pilihanraya nanti. Inilah hadiah yang paling berharga untuk UMNO persembahkan kepada Dato' Najib setelah beliau menjadi Perdana Menteri ada juga pilihanraya kecil yang UMNO boleh menang terutamanya didalam Negeri Kelantan yang menjadi tungguk kekuatan parti PAS.

Dalam politik tidak mustahil UMNO boleh menang DUN Manik Urai. Inilah masanya Tok Pa dan Awang Adek merencanakan agendanya dan terjemahkan kepada rakyat untuk rakyat nikmati dan mendokong UMNO. Terutamanya gandingkan pemimpin UMNO yang ada sekarang dengan bekas-bekas pemimpin, jangan sisihkan bekas pemimpin yang mereka juga ada pengikut dan ideal bagi membantu UMNO.

Kemampuan kepimpinan UMNO Negeri Kelantan akan diukur dengan kemampuan UMNO bekerja dan menjajakan product UMNO yang ada kualiti tapi tidak ada pembeli diwaktu ini. Maju mundur UMNO akan dilihat cara dan kaedah UMNO ditadbir urus, Rakus cara tadbir maka UMNO akan ditolak oleh rakyat, amalan kroni, rasuah,pilih kasih dan tidak peka dengan kemahuan rakyat akan mengakibatkan UMNO sekali lagi akan ditolak oleh rakyat. Maka jadilah UMNO sebuah parti perhiasan dizama kepimpinan UMNO diterajui oleh Dato' Najib di peringkat Malaysia dan Tok Pa diperingkat negeri Kelantan.

Hasilnya, pilihanraya kecil DUN Manik Urai jadi ukuran.

http://newkk.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.