kerja bodoh umno perak?

Cubaan bunuh ADUN PKR Kuala Kurau

Sebentar tadi..aku menerima panggilan telefon dari Albanjari tentang satu serangan yang dibuat terhadap ADUN Kuala Kurau, Yunus Jamsari.

Sekumpulan penyerang dalam tiga buah kereta telah menyerang kereta YB Yunus dan dilaporkan Pembantu Khas YB Yunus yang dikenali sebagai Pak Nan telah cedera parah.

Update: 11.53 malam.

Aku baru dapat menghubungi YB Yunus dan beliau memaklumkan bahawa beliau selamat dari serangan tersebut kerana belum sampai kepejabat waktu itu.

Menurut YB Yunus, serangan berlaku kira-kira jam 8.40 malam tadi dimana sekumpulan hampir 20 orang lelaki Melayu telah menyerang Pak Nan yang pada waktu itu sedang minum disebuah warung berdekatan pejabat Pusat Khidmat DUN Kuala Kurau.

(Berita sepenuh akan menyusul)

Sementara itu, seorang pemimpin PKR Perak memaklumkan bahawa semua ADUN telah diminta untuk menjaga keselamatan masing-masing berikutan ancaman dan ugutan ganas yang akan dilakukan terhadap mereka menjelang 7hb Mei ini.

http://perakexpress.com

…………………………………………………………………………………………………………………….

TERKINI 11.00 PM : Mangsa serangan sedang buat laporan Polis

Mangsa serangan sedang berada di Balai Polis Kuala Kurau membuat laporan. Selain itu kereta kancil penyerang berjenama Kancil yang ditinggalkan oleh penyerang sedang dikawal ketat oleh pihak Polis ditempat berlakunya serangan.

Motif serangan masih lagi tidak dapat di kenal pasti setakat ini.

Mangsa juga mengalami sedikit kecederaan di bahagian tangan terkena pisau yang diambil dari kedai berdekatan untuk menyelamatkan diri dalam pergelutan yang berlaku dalam serangan itu. Abang kepada mangsa juga telah terkena tumbukan dari penyerang yang masih tidak dikenalpasti itu lagi.

http://idhamlim.blogspot.com
……………………………………………………………………………………………………………………
adakah berita ini berkaitan….
ADUN KUALA KURAU MEMBNERI KETERANGAN PADA SPRM

IPOH:-Satu laporan rasuah telah dilakukan oleh ADUN Kuala Kurau,YB.Yunus Jamahri kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM) atas usaha pimpinan BN merasuah beliau dengan wang dan jawatan.

Hadir bersama beliau ialah ADUN Pakatan Rakyat, YB. Drs.Khalil Idham Lim(Titi Serong), YB.Chan Ming Kai(Simpang Pulai), YB.Chang Lih Kang (Teja), YB.Leong Mee Meng (Jalong), YB Sum Cheok Leng (Bercham), YB. Sivasubramaniam(Buntong) dan YB. Ramli Tusin (Gunung Semanggol).

Dalam sidang akhbar sebentar tadi, ADUN Kuala Kurau mendedahkan usaha membeli beliau supaya melompat kepada BN bermula sejak minggu PR menang di Perak sehinggalah sebelum BN merampas kuasa di Perak.

Beliau juga mendedahkan tawaran yang diberikan antaranya dengan sogokan wang dari RM3juta hingga RM8 juta. Disamping dengan tawaran kompatmen balak dan jawatan Exco Perak.

No comments

Powered by Blogger.