najib: dah kata pemimpin umno dijangkiti selsema babi!

Hairan, BN sudah umum tanding di Manek Urai, adakah mungkin BN letak calon di Penanti esok?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengesahkan di Singapura bahawa BN akan meletakkan calonnya bagi mencabar PAS di kerusi manek Urai Kelantan.

Sementara itu Barisan Nasional dikatakan akan bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai, umum timbalan perdana menteri, Muhyiddin Yassin.

Tanpa ada mesyuarat rasmi dan sebagainya nampaknya UMNO sudah membuat keputusan "berani mati" @ berani kalah bila mengesahkan akan bertanding di DUN Manek Urai Kelantan itu setelah ada kekosongan bila ADUNnya kembali ke Rahmatullah awal pagi tadi.

Sedang kenyataannya bagi mengumumkan tidak berlawan di Penanti BN dan UMNO melalui sekurang-kurang tiga mesyuarat penting.

Hairan dan ajaib cepat pula Najib dan Muhyiddin satu kepala membuat keputusan untuk bertanding sedangkan di penanti belia sangat takut kepada Pakatan rakyat.

Melihat kepada reaksi mereka berdua pada hari ini saya semacam tidak percaya mereka tidak akan meletakkan calon di Penanti esok. Apapun kita tunggu dan lihat adakah benar sangkaan saya , manalah tahu tiba-tiba Najib dan Muhyiddin akan muncul di Penanti dengan calonnya.

Alasan saya kalau boleh di Manek Urai, kenapa tidak boleh di Penanti ?

No comments

Powered by Blogger.