Calon Ketua Pemuda , Siapa Paling Bersih?~malaysiakini


Cuba saudara fikirkan antara Mukriz , Khairy dan Khir Toyo , mana yang dikira paling bersih buat perwakilan Pemuda UMNO untuk dijulang sebagai Ketua Pemuda. Mukriz anak Tun , acuan pemikiran bapanya memang dilihat pada awalnya nampak bersemangat dan kental dalam isu-isu terkini.

Orangnya tegap muda dan sihat , sedikit serius , nampak lebih terbuka tapi tak tahulah bila dah dapat jawatan adakah isu rakyat akan dibawa ke atas ? Kelihatannya antara ketiga-tiga , Mukrizlah paling menonjol kelantangannya , namun kelantangannya di era Pak Lah , ketika bapa beliau menjadi Presiden UMNO tidak ada isu pada beliau. Mungkin beliau merasakan tiada apa-apa kerosakan atau kecacatan yang dibuat oleh Tun.

Khairy pula menantu Pak Lah , maka bijaklah pula beliau mencari lubang-lubang bisnis untuk menampung agenda beliau untuk ke puncak , maka tiada pula istilah rasuah..

Khir Toyo ..ketika MB Selangor dulu banyak projek diluluskan..banyak juga kes rasuah dilapor oleh Lutfi ke atas beliau..maka antara ketiga-tiga mereka siapakah paling layak menjadi Ketua Pemuda?

No comments

Powered by Blogger.