hebatnya yb khalid samad~malaysiakini

YB Khalid Samad lagak seperti jaguh handalan di dalam PAS. Dulu, tidak pernah saya kenali, siapakah YB Khalid Samad ini. Kini, secara tidak sengaja mengenali beliau, setelah beliau memberi jawapan 'bernas' terhadap faktor mengapa Terengganu gagal ditawan, maka, saya mengenali beliau secara 'kaget'.



'Kaget' melihat 'kebijaksanaan' beliau menegur pimpinannya, tanpa usul periksa, strategi mahupun sengaja. Terutama dalam menyatakan tidak kepuashatiannya terhadap Tuan Guru Haji Hadi dan Mustaffa Ali.

Melihatnya seakan-akan jaguh dalam PAS yang ingin menjuarai segala isu yang dikemukakan. Sehingga boleh berbahas tentang surah serta tafsirnya seolah-olah bagai Dewan Ulama' diajarnya bagai anak-anak di tadika bagaimana nak eja 'S.A.R.K.I.S' dalam jawi.

Kini, YB Khalid Samad terus lagi menjadi jaguh di dalam PAS apabila telah mengisytiharkan satu projek baik punya daripada Pakatan Rakyat lalu keluarlah kenyataan PAS sudah cadang portfolio.

Bagi saya, paling rendah dalam mengeluarkan kenyataan dalam Parti adalah SU Agung iaitu Kamarudin Jaafar. Maka tidak sesuai sangatlah YB Khalid Samad mendahului mana-mana pimpinan Parti yang teratas.

Bukan bermaksud untuk mendewa-dewakan pimpinan teratas, akan tetapi setiap organisasi, tidak kira apapun, yang perlu mengeluarkan kenyataan adalah pimpinan di atas. Usahlah kita menunjukkan kita ini teramat jaguh sehingga meminggirkan sesiapa sahaja yang kita rasa kita mahu pinggirkan.

Apakah kerana ingin bersama-sama DSAI untuk menakluki Putrajaya secara jalan pintas? Sehingga mengabaikan rakan-rakan?

Tiada jalan pintas untuk menang, tiada jalan pintas untuk menang dan tiada jalan pintas untuk menang.

Ia mudah didengari dan susah untuk direalisasikan.

"Usahlah kita untuk menjadi orang terakhir untuk memegang mikrofon, berlapang dadalah, dan bersama-sama untuk muhasabah demi kebaikan ISLAM."

Tok Selampit.
Orang yang sayang pada PAS.

No comments

Powered by Blogger.