STARATEGI "SAMPAH" VIETNAM TERBUKTI BERJAYA! ~malaysiakini



Malaysia gagal mempertahankan kejuaraan Pestabola Merdeka yang dimenanginya pada kejohanan sebelum ini. Teknik dan taktik yang digunakan leh pemain-pemain Vietnam sudah cukup memberi tekanan dan impak yang cukup mendalam kepada pemain-pemain Malaysia. Vietnam berjaya mengheret Malaysia hingga ke sepakan penalti seperti mana yang telah dilakukannya ketika menentang Sierra Leone.

Teknik melambatkan permainan serta pura-pura mengalami kecederaan telah menyebabkan pemain-pemain Malaysia menjadi tertekan termasuklah penonton-penonton yang berada di stadium serta di rumah (termasuk la aku!). Boleh dikatakan Malaysia menguasai hampir 95 peratus permainan ketika 90 minit awal permainan, namun dek melayan kerenah pemain Vietnam, Malaysia seolah-olah hilang punca dan kawalan. Masing-masing kini hilang semangat kesukanan malah terbina pula semangat kebencian. Bayangkan la, setiap kali diasak, pemain-pemain Vietnam ini akan rebah...key mark betul!

Kedudukan terikat 0 - 0 hingga taman masa tambahan. Keputusan perlawanan kemudiannya ditentukan dengan sepakan penalti. Lima gol awal, sempurna dilaksanakan hinggalah tiba ke sepakan sudden death apabila Hafiz gagal menjaringkan sepakan penalti beliau dan kemudian pemain Vietnam dengan tenang menewaskan Helmi, penjaga gol Malaysia.

So....berbelas-belas gol sebelum ini boleh simpan buat pekasam...

Sekian dari

Aku yang Geram!

http://pilihan-anda.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.