Harga Minyak Jatuh Lagi- USD69. Harga Di Malaysia Tetap


"

 Tahniah kepada pemimpin UMNO kerana mempunyai bakal presiden yang pandai mengawal kegawatan ekonomi daripada melanda kaum kerabat mereka.

Datuk Seri Najib menyatakan Malaysia tidak akan terjejas dengan kegawatan ekonomi dunia yang sedang menghantui pemimpin dunia termasuk pemimpin negara-negara kuasa besar.

WASHINGTON - WORLD leaders will gather Nov 15 in Washington for a summit to discuss the global economic crisis.



Harga minyak dunia hari ini jatuh lagi keparas USD69. Di Amerika Syarikat perbelanjaan pengguna susut ke paras terendah.

Singapura dijangka berhadapan dengan pertumbuhan ekonomi yang perlahan dan bakal berhadapan dengan lebih banyak ketidaktentuan pada tahun depan, kata Perdana Menteri Lee Hsien Loong. Malahan export Singapura susut sebanyak 5.7% . Orang Melayu Singpura sudah pasti menerima kesan yang lebih buruk.

Di Malaysia syarikat ini dan ini memang tidak tidak terjejas kerana kedua-duanya adalah milik kroni UMNO. Mungkin kerana pemimpin UMNO sibuk menyembunyikan kes seperti ini sehingga lupa kepada masalah ekonomi.

Nampaknya hanya Malaysia dan Al-Qaeda yang tidak terjejas, sedangkan semua negara Asian mengakui menerima kesan daripada krisis ekonomi ini. Hebat Najib menipu rakyat. Yang selamat dan tidak terjejas hanyalah kaum kerabat mereka, rakyat yang terpaksa merana.

No comments

Powered by Blogger.