PM digesa adakan mesyuarat tergempar BN

Pemuda Gerakan meminta Presiden Umno, yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya mengadakan mesyuarat tergempar untuk membincangkan isu penggabungan antara Umno dan PAS.

Pengerusinya, Datuk Mah Siew Keong berkata, pergerakan itu memandang berat cadangan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat supaya PAS dan Umno bergabung.

"Penggabungan itu tidak seharusnya berlaku kerana ia tidak memberi kebaikan kepada rakyat dan akan menjejaskan keharmonian masyarakat Malaysia," katanya dalam satu kenyataan.

Sebaliknya, kata beliau, Pemuda Gerakan telah mencadangkan dalam persidangannya Oktober lalu, supaya semua 14 parti komponen BN digabungkan.

Bagaimanapun, katanya, ia telah ditolak oleh banyak parti komponen BN atas alasan belum sampai masanya untuk berbuat demikian.,

"Oleh itu, saya menggesa Datuk Seri Abdullah supaya menimbang semula cadangan penggabungan 14 parti komponen BN, dan bukannya bergabung dengan PAS," katanya lagi.

"Penggabungan antara 14 parti komponen BN menjadi satu parti BN patut diterima sebagai satu langkah menyatupadukan masyarakat Malaysia.

"Sebuah parti yang menyatupadukan semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama akan merupakan satu langkah besar ke arah mewujudkan Bangsa Malaysia," kata Mah lagi.

Beliau berkata, keputusan pilihanraya umum lalu, menjadi bukti bahawa sudah sampai masanya ditubuhkan sebuah parti BN pelbagai kaum.

tau pun takut.....ingat berani

No comments

Powered by Blogger.