Suara Rakyat Suara Keramat


Alhamdulliah, hari demi hari telah terbukti suara rakyat suara keramat. Pelbagai pekara yang di bangkitkan sebelum pilihanraya mula di ambil berat oleh kerajaan BN,mereka tidak berani lagi meminggir isu-isu kehamkiman ,rasuah,harga barang dan lain-lain.

Ini adalah kerana suara rakyat telah menidakkan 2/3 mojoriti di Parlimen.Kalau tidak keberanian rakyat menidakan mojoriti 2/3 belum tentu isu-isu kehakiman di ambil berat dan perhatian oleh mereka.Mereka akan memikirkan bagaimana untuk mengisi perut mereka dan juga kroni-kroni mereka.

Kini segalanya berubah akibat thunami Politik di negara kita.
"Segala pujian bagi Allah, Alhamdulillah kerana mengasihani dan terlalu baik bagi saya. Saya menunggu selama 20 tahun dan doa saya telah termakbul," kata Tun Salleh Abas.Begitulah sahutan kesyukuran bagi orang yang terinaya selama ini.

Basil, anak kepada George Seah yang tidak hadir malam ini kerana masalah kesihatan berkata, beliau masih berharap kerajaan akan meminta maaf kepada keluarganya.


''Pilihan pertama saya ialah permintaan maaf oleh kerajaan. Begitu juga harapan bapa saya. Tapi saya menerima apa yang diumumkan oleh kerajaan.



A nak Wan Suleiman, Wan Noor Azli, mengucapkan terima kasih kepada kerajaan tetapi menerimanya dengan hati yang berat.



''Apa yang kami mahu kes ini dibuka kembali dan dinilai semula apa kesilapan dan apa yang berlaku pada masa itu.



''Kenapa tribunal mendapati ayah saya bersalah tetapi sekarang selepas 20 tahun kata tidak bersalah pula," ujarnya.

Nada berbeza dapat di lihat dari wakil atau mereka yang terlibat dengan kesalahan kerajaan 20 tahun lalu,seolah-olah merka mememohon kerajaan memohon maaf secara terbuka dari memberi ganjaran.Ini adalah maruah diri wang ringgit bukan penganti memohon kemaafan adalah lebih bererti tapi kenapa kerajaan BN tidak memohon maaf adakah keegoan itu masih tinggi.fikirkanlah.

Teruskanlah suara rakyat pasti membawa rahmat,buktikan suara rakyat suara keramat pada pilihanraya ke-13 nanti.Jika kita yakin pasti Barisan Rakyat membawa rahmat untuk rakyat .


"

No comments

Powered by Blogger.