ko sibuk apa wahai rosol wahi?????

Janji Kosong & Angan-angan Mat Jenin Kerajaan Selangor

Rosolwahid - Sebelum Pilihanraya Umum 12 yang lalu,Parti Campuran Pembangkang iaitu PKR+PAS+DAP telah berjanji atau membuat manifesto yang cuba menawan hati rakyat Selangor apabila parti tersebut berjaya membentuk kerajaan baru maka ianya akan melaksanakan janji-janji tersebut.Antaranya memberi air percuma kepada seluruh rakyat Selangor untuk 20 meter padu yang pertama dan memberi hadiah rm1000 seorang kepada anak-anak Selangor yang cemerlang yang dapat melanjutkan pelajaran ke universiti.Tetapi apabila kita lihat sekarang, janji tersebut seolah-olah hanya tinggal janji sahaja.Menteri Besar, Tan Sri Khalid apabila beliau mengambil alih kuasa dari YB Dato Seri Mohd Khir Toyo mengumumkan bahawa pelaksanaan air percuma bermula pada 1 Mei.

Tetapi,apabila kita mendengar penjelasan sendiri daripada Ketua Pembangkang di Selangor iaitu Dato Seri Mohd Khir Toyo, jelas menyatakan hasrat tersebut ditangguh kepada 1 Jun.Di mana janji-janji manis beliau?Saya bukan ingin membangkit isu tersebut,tetapi saya ingin menyedarkan kepada rakyat agar menuntut janji tersebut kepada kerajaan yang baru dan kerajaan baru perlu bertanggungjawab di atas janji-janji tersebut.Kita boleh mengambil iktibar dan pengajaran di Terengganu apabila peralihan kuasa pada tahun 1999-2004 BN-PAS.Banyak manifesto yang dibuat tidak dapat ditunaikan dan hanya yang dapat menghapusan kutipan bayaran tol di Jambatan Sultan Mahmud.


No2umnO - Artikel di hasilkan oleh pemimpin UMNO yang melawan YM Sultan T'gnu. Dalam bahasa lain, MELAYU DERHAKA. Korang masuk la lamannya "REFORMASI MAKLUMAT" tu....dan sila lah belasah cukup cukup. Melayu tak kenal di untung. Dah bagi betis nak kan peha. Kini cuba tunjuk pandai. Terengganu tak boleh nak handle, berangan nak kacau negeri Selangor.

No comments

Powered by Blogger.