Ibrahim Ali janji tidak akan ‘ mengganas’ di parlimen...dan akan tetap berdiri teguh dengan Ketuanan Melayu


Ahli Parlimen Pasir Mas,Kelantan Datuk Ibrahim Ali yang terkenal sebagai 'kaki bising' menolak tanggapan bahawa beliau akan 'mengganas' dalam sidang Dewan Rakyat kali ini.

Sebaliknya bekas Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas itu mendakwa beliau akan bertindak sebagai anggota parlimen bebas yang akan menegur ahli parlimen kerajaan dan pembangkang yang dilihatnya buat tidak betul.


Kini sudah lebih lapan tahun suara garangnya tidak kedengaran bergema di Parlimen.

Dalam interbiu ringkas dengan Agendadaily di Kuala Lumpur petang Rabu Ibrahim berkata beliau sudah bersedia untuk menjadi seorang ahli parlimen yang profesional dalam usaha menjadi apa yang disifatkannya sebagai 'World Class Parliamentarian'.

Menurutnya, beliau akan memberi peluang kepada ahli-ahli Parlimen pembangkang baru beraksi seluas-luasnya dan beliau hanya akan menyertai perbahasan dalam isu-isu tertentu sahaja.


Ibrahim juga menawarkan khidmatnya kepada semua rakyat serta pihak-pihak tertentu yang ingin menyuarakan apa juga permasalahan mereka dalam Dewan Rakyat dengan menyalurkan maklumat dan aduan terus ke pejabatnya di Kuala Lumpur.


Berikut adalah transkrip perbualan Ibrahim dengan Agendadaily:.......

No comments

Powered by Blogger.