kisah keris dah habis...sekarang kisah penyapu pulak....

Presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu meminta bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo supaya berhenti membuat tuduhan tidak berasas berhubung kekalahan Barisan Nasional (BN) di negeri itu dalam pilihanraya umum lalu.

"Beliau berkata saya telah memberi persetujuan agar kuil (di Kampung RimbaJaya dekat Shah Alam) diriobohkan pada 15 November.

"Saya ingin jelaskan bahawa kuil itu telahpun dirobohkan pada pertengahan Oktober," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

"Kenapa beliau tidak sebut sayalah orangnya yang merayu kepada beliau dan Perdana Menteri supaya menghentikan rancangan asal untuk merobohkan kuil itu," katanya dalam laporan Bernama.

Dalam satu temubual dengan Malaysiakini, Dr Khir mendakwa kononnya Samy Vellu mengarahkan beliau untuk merobohkan kuil itu kerana ia digunakan sebagai tempat perhimpunan penyokong Hindraf.

‘Henti bercakap'

Menurut lamanweb itu, Dr Khir berkata Samy Vellu menelefonnya pada malam 15 November dan memberitahunya bahawa penyokong Hindraf telah menyusup masuk ke kuil itu dan ia perlu dirobohkan malam itu juga.

"Tetapi kuil itu telahpun dirobohkan dan patung-patungnya dipindahkan pada akhir Oktober.

"Apa lagi nak dirobohkan, dan kenapa pula saya harus minta supaya sebuah kuil yang sudah dirobohkan, dirobohkan lagi," kata Samy Vellu.

Beliau berharap Dr Khir berhenti mencari alasan bagi kekalahan BN di Selangor.

"Permintaan saya kepada beliau ialah supaya berhenti bercakap mengenai semua ini. Marilah kita kukuhkan kembali BN," katanya.

kerabu: ermm bagus la dr khir...pertahankan la diri dengan cara mana pun..sekarang kamu dah tak da kuasa macam dulu..tak da sapa nak tolong kamu..samy pun sama la..kamu pun dah kalah..kira panglima yang telah kalah sama-sama bergaduh..macam tengok gusti je hahaha

No comments

Powered by Blogger.