umno........ kena terbuka lah minda


Oleh lelakidicermin

"aku baru berbual dengan kekewan umno....entah mengapa ingin tahu pendapat dia tentang pru 12 baru2 ni. dia pun bercerita dgn penuh semangat..... apa yg berlaku masa pru12 tu

kekwn aku bercerita.... kerana terlalu banyak isu2 masa pru12 ni dan tak dpt diselesaikan.... maka beralih arahlah org melayu.... isu video linggam, hisamuddin angkat keris,handraf,tun m yg celupar,bonos k/tangan kerajaan tak dpt,kes dakwat pru tu sendiri..... yg penting kata kekwn aku tu..... peminpin mencari kekayaan melalu umno dan bn.....

aku tak bersuara menafi atau mengiyakan......aku cuma nak tahu pendapat dia org je.... aku diam seolah2 aku terima........memang lah bg aku org umno ni kurang membaca dan tak ambil tahu apa yg berlaku di sekeliling........aku terbayang..... apa yg kawan aku cakap ni kalau dgn orang mengundi masa pru12 dulu dan di lorong satu, org felda dan org kg mungkin dia org percaya.....

tp ni aku dah membaca dan mendengar segala media dlm malaysia ni boleh dia cerita dgn aku mcm tu...... memang lah org umno ni kebanyakkan syok sendiri.....org dah berpakat naik kebulan guna roket......tak goyang roket sebab adil...... umno baru nak belajar naik roket kat rusia...... umno....umno....

bila lah nak pupus ni....bacalah segala sumber yg ada... ni asyik2 baca utusan malaysia dan tengok tv3...... macam mana nak berkembang minda....sian aku tgk org2 tua yg memang kuat semangat umno...di bodoh2kan je..... yg org tua tu bila hari kemerdekaan di panggil........ duduk depan masa perbarisan..... punya lah bangga..... satu malaysia tengok....... dia org tak tahu pemimpin sebat duit rakyat berjuta....kata org kuat pas.....

org tua jenis ni biar kan je......asal akidah tak terkeluar cukup..... sampai masa pergi jua lah dia. umno....umno.... sampai bila kebendaan dan kuasa nak kau cari.....cuba buat sesuatu yg membahagiakan rakyat...... mesti kau diingati........ "

No comments

Powered by Blogger.