guna la cara penjimatan mad said haha

Kerajaan negeri Trengganu dibawah pimpinan Ahmas Said sudah mula menunjukan sikap tembelang dan temberangnya apabila membeli 14 kereta Mercedes E200 Kompressor sebagai kenderaan rasmi anggota Exco dan pegawai kanan kerajaan negeri dalam usaha menjimatkan kos perbelanjaan tahunan. ---rasa nak muntah baca yang tuh! Alasan temberangnya ialah :

  • Gear box selalu rosak dan perlu di repair
  • Kos membaikinya mahal - contoh diberikan boleh mencecah RM50 ribu!
  • Walaupun harga Merce itu mahal, tetapi ekonomik dari segi masa panjang.
  • Pembelian tidak melibatkan wang royalty minyak, kerana belum dapat lagi.

    Alasan bodoh Ahmad Said ini seolah-olah semua orang boleh telan bulat-bulat semua apa yang dia cakap.Patutlah tidak ada penganugerahan Datuk kepada sessiapa pun semasa Hari Ulangtahun Tuanku Sultan Trengganu kelmarin.Agak-agak sebab kes inikah?

    Kalau ikut kata Rocky , pembelian 14 Merce yang mencecah RM3.43 million itu sama dengan harga 34 Proton Perdana V6 Executive. Kalau begitu adalah lebih ekonomik membeli Perdana.Berikan setiap anggota exco itu 2 buah Perdana – yang satu itu sebagai spare; bermakna kerajaan negeri Trengganu hanya perlu beli 24 Perdana sahaja dan mereka boleh kata mereka hemat berbelanja kerana dapat jimat dari berbelanja lagi 10 Perdana!

    Oooops cop dulu! Peruntukan baki untuk harga 10 Perdana itu Ahmad Said boleh masukan ke tabung ‘Bencana Gear-Box Perdana’. Mana-mana Exco yang bangang sangat yang hanya cerdik merosakan Gear Box, bolehlah mendapatkan bantuan dari tabung tersebut.Yang paling kerap rosak gear-box nanti siapalah agaknya kalau bukan Ahmad Said sendiri!

    Ah! Itu belum lagi dapat wang royalty RM5 Bilion, kalau dapat nanti , lagi rakus mengalahkan mana-mana Maharaja dalam dunia berbelanja dan masing-masing boleh pakai heli lagi baik! Apa nak berkira sangat ...keropok lekor , batik dan songket banyak di Terengganu , mari...mari kita pakat-pakat majukan rakyat Terengganu...

  • tima kasih alhusseyn

    No comments

    Powered by Blogger.