adakah mufti sanggup buat?

Info dari Perak menyampaikan satu berita yang tak berapa baik untuk didengar bagi Pakatan Rakyat... aku tak pandai sangat nak ulas bab Mufti ni tapi aku sampaikan beberapa perkara dan kita mintak Tuan Mufti Perak Datuk Harussani Zakaria supaya nafikan perkara-perkara dibawah ni.

1 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti ada berjumpa dengan Tuan Guru Nik Abdul Aziz buat kali kedua dan memujuk Tuan Guru Nik Abdul Aziz supaya bersetuju membawa PAS bergabung dengan UMNO?

2 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti menangis dan merayu Tuan Guru Nik Abdul Aziz agar menyertai UMNO supaya Perak boleh diperintah UMNO semula bagi penyatuan Melayu?

3 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti sekarang menjadi penentang utama PAS di Perak?

4 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak dapat berkhutbah di Perak pada muktamar PAS yang lalu kerana campurtangan Tuan Mufti?

5 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti mencadangkan agar senarai pemilihan yang dibuat oleh UMNO di terima Sultan manakala meminta yang dipilih oleh PKR ditolak dalam isu pelantikan AJK masjid2 di Perak?

Mohon jawapan dan penafian dari Tuan Mufti Perak untuk membersihkan nama Tuan Mufti Perak dari pandangan dan cerita yang kurang enak.

perisikrakyat

No comments

Powered by Blogger.