Anak Che Det Perdana Menteri Malaysia dalam pembikinan

Oleh mohdnoorawang

" MUNGKIN terlalu awal meramalkan seorang pemimpin umno yang bernama Datuk Mukhriz Mahathir. Pemuda umno dan barisan nasional bakal dipimpin oleh Mukhriz Mahathir. Beliau layak bertanding dalam pemilihan umno dan menang mudah. Yang pasti Khairi Jamaludin tersungkur layu dipersada politik wang dan kebendaan.

Dalam perkiraan ilmu hisap politik ala Malaysia cukup mudah, kerana trend politik umno dan barisan nasional hanya setaraf pembelajaran "sijil upsr". Sebabnya pemimpin dan penganti orang nombor satu dalam umno dan barisan nasional hanya "pemimpin ditunjuk".sebagai penganti.

Yang terakhir penganti Datuk Seri Abdullah Badawi. Sekadar cakap peralihan kuasa nombor wahid. Hakikatnya pengantinya telah "ditunjuk". oleh ketua parti. Dengan mudah Datuk Seri Mohd Najib Razak menjadi penganti dan menteri perdana Malaysia yang ke 6.

Dan selepas ini siapa pula yang ditunjuk menjadi penganti Najib?. Disahkan "ilmu hisap upsr" ialah Tan Seri Muhyuddin Yassin bakal menjadi menteri perdana Malaysia yang ketujuh. Cukup mudah peralihan kuasa di Malaysia. Saolah-olah Malaysia dan umno hak individu dan keluarga dan kaum kerabat. Demokrasi dalam umno dan Malaysia dibentuk dan dipimpin serta terpimpin.

Pemimpin umno dan semua pemimpin silih bertukar ganti. Hanay lama masa yang menentukan. Tun Mahathir menjadi menteri perdana selama 22 tahun. Walaupun banyak jasa Tun Mahathir disarankan berhenti dari jawatannya.

Selepas Najib dan Muhyuddin Yassin siapa pula yang ditunjuk sebagai penganti beliau?. Jawapan cukup mudah nama yang sinonin dengan pemimpin sekarang dan terselah ialah dua nama. Datuk Hishammudin Husein Onn. dan Datuk Mukhriz Tun Mahathir.

Kedua-dua yang bernama Hisyammudin dan Mukhriz bakal dinobatkan menjadi menteri perdana Malaysia yang ke tujuh. Perlu diingat jika barisan nasional dan umno masih bernafas di bumi Malaysia. pilihanraya umum yamg ke 13 nanti akan menentukan kekuatan dan sokongan terhadap umno dan barisan nasional.

Jika pilihanraya umum yang 13 umno dan barisan nasional masih berkuasa , peluang dua insan yang bernama Hisyammudin dan Mukhriz boleh bermimpi dan mimpinya bakal menjadi kenyataan. "Yang penting wang dan harta serta projek-projek dan wamg panas dan sejuk dapak ku rasai dan ku kumpulkan "

Itulah perjuangan umno dan barisan nasional mudah dapat sokongan dan tercalun". Itulah umno dulu kini dan selamanya. Rasuah, Nepotisma, Kronisma dan Sex adalah lampang pemimpin umno dan Malaysia.

No comments

Powered by Blogger.