apa shahril nak kata lagi~malaysiakini

ni isi yang aku ambik kat blog su-kj....sama la..shahril jangan pandai cakap saja....minyak turun lagi hari ni. takan nak tengok saja kot? rakyat dok tunggu respon kerajaan ni..



Pada pendapat saya mulai sekarang jika sesiapa yang ingin mengisi minyak kenderaan, disarankan agar isi sekadar yang diperlukan sahaja. Jangan isi penuh tangki.

Ini kerana kemungkinan minyak petrol dan diesel akan turun lagi. Biarlah kita diibaratkan seperti 'kera menunggu buah jatuh'. Jika jatuh rezeki, jika tidak terus menunggu dan menunggu.

Hari ini harga minyak dunia telah menurun kepada USD73.20. [Berita penuh]

Jadi bolehkah kita menaruh harapan selepas ini kita akan mendapat kembali harga asal RM1.92/ltr?

Kita ikuti kenyataan oleh Datuk Shahril sebaik sahaja selepas 'Rancangan Debat Isu Minyak' antara DSAI dan Shabery Cheek pada 15.7.2008.

1) Shahrir juga berkata Anwar telah menyokong kenaikan harga minyak sebanyak 28 sen daripada RM1.92 seliter berbanding kenaikan sehingga RM2.70 seliter yang dibuat kerajaan, namun beliau tidak mencadangkan pemberian rebat sebagaimana yang diberikan kerajaan kepada rakyat.

2) Beliau mahu Anwar membentangkan cadangan yang lebih jelas bagi mengurangkan harga minyak kerana menurutnya cadangan yang samar-samar hanya menunjukkan Anwar tidak tahu apa yang hendak beliau lakukan.-

Seterusnya kita ikuti apa pula 'comment' pembaca terhadap kenyataan Shahril itu:

1) "Ini adalah contoh Menteri di Kementerian Hal-Ehwal Tak Guna. Suruh berdebat dia tak mahu, cakap belakang buat malu saja![Biri-Biri Says:July 20th, 2008 at 8:38 pm]

2) Dato’ Shahrir ni tau cakap blakang je, berdepan tak berani. You are not courageous, a coward. I used to respect him as a charismatic minister, but NOT anymore. Just enjoy another 2 months of Ministership, coz after that you will be out of job dude. [Spanjbab Says:July 21st, 2008 at 7:22 am] artikel asal...

No comments

Powered by Blogger.