UMNO selama ini menghalang ISLAM tiba-tiba jadi hero ISLAM?

KUALA LUMPUR 14 Okt. – Utusan Melayu (M) Bhd. hari ini menyerahkan surat tuntutan kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok (gambar) supaya beliau membuat permohonan maaf dan menarik balik pernyataan fitnah yang didakwa dibuat terhadap akhbar Utusan Malaysia.

Menurut kenyataan syarikat itu, surat tuntutan tersebut telah diserahkan kepada Teresa melalui firma guaman Tetuan Shafee & Co. yang mewakili Utusan Melayu.

Teresa dalam kenyataannya pada September lalu mendakwa Utusan Malaysia telah ‘memutar belitkan’ pernyataan-pernyataan beliau berkenaan makanan yang dihidangkan kepadanya semasa ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Pernyataan fitnah itu didakwa dibuat pada 22 September lalu ekoran daripada sidang akhbar Exco Selangor itu pada 19 September berkenaan perkara tersebut.

Berikutan itu, pernyataan-pernyataan Teresa telah diterbitkan oleh media-media tempatan dan menerusi blog beliau sendiri.

Utusan Melayu melalui surat tuntutan itu memohon perintah (relif) antara lain menarik balik pernyataan fitnah tersebut dan permohonan maaf sepenuhnya dan lengkap daripada Teresa.

No comments

Powered by Blogger.