wahai pemimpin pakatan...mari lah sama-sama ambik pengajaran

YB Yaakob Sapari tau ke buat kerja?

Baru baru ini kawan aku bagitau ... curi Pasir di Selangor makin menjadi jadi. Tapi ... yang menariknya tiada tindakan dibuat. YB YB yang bertanggung jawab dalam soal pasir ni macam tak tau buat kerja.

Ada juga cerita yang seorang YB yang bertugas di bawa masuk ke kawasan curi pasir di Puchong. YB ni siap interview pekerja kat sana. Tapi Sampai sekarang .... jumlah lori keluar pasir di kawasan itu terus rancak dengan kapasiti 300 lori satu malam.

Baca persoalan berikut untuk YB yang bertugas.

Perlombongan Pasir

1. Umum mengetahui bahawa Kerajaan Negeri Selangor berjanji untuk mengatasai isu curi pasir dan juga meningkatkan pendapatan kerajaan negeri sebanyak RM 100 – 200 juta setahun melalui aktiviti

perlombongan pasir. Kerajaan negeri juga dilaporkan telah menubuhkan pasukan rakan pasir bagi membantu mengatasi isu curi pasir di negeri ini.

a. Berapakah jumlah kompaun yang telah dipungut oleh kerajaan negeri dalam tempoh empat bulan lepas memandangkan kejadian curi pasir berleluasa di negeri selangor?

b. Berapakah jumlah kenderaan atau jentera yang telah disita oleh kerajaan negeri bagi mengelakkan ia berterusan?

c. Apakah perancangan dan dasar kerajaan negeri untuk menambah hasil kerajaan negeri melalui pasir seperti yang dijanjikan sebelum ini dan berapakah yang telah dipungut sehingga kini?

dipetik dari ; kulit pisang
Tambah menarik lagi ....

Sehingga sekarang .... syarikat yang di lantik oleh Kerajaan negeri masih tergantung gantung tidak mendapat surat perlantikan. Kenapa proses ini lambat? Adakah ia sengaja di lambat kan untuk memberikan peluang pencuri untuk mencuri pasir?

Atau YB Yaakob Sapari dan YB Shuhaimie hanya goyang telur tak tau buat kerja?
Harta rakyat kena jaga.... jangan belajar ilmu tinggi tinggi, jawatan di kejar, tapi tanggung jawab tak tau nak buat. Korang tengok apa jadi pada Negeri Perak DI SINI.

Semuanya kerana ambil mudah. Jangan ingat kita tutup mata !!! Dulu UMNO cam tu, sekarang pun sama gak. Ada kuasa tapi tak tau guna. Yang kaya ... puak puak UMNO dari dulu sampai sekarang.

Korang buta ape ke?
http://umnomore.blogspot.com/



kita tak mahu la benda yang buruk di ulang-ulang.......tolong la berubah...
kami mahu penjelasan tentang hal ni!!!

No comments

Powered by Blogger.