Fitnah Ke Atas Anwar: Ulama’ Dunia Sepakat Menolak, Ulama’ Malaysia Bila Lagi?

Fitnah Ke Atas Anwar: Ulama’ Dunia Sepakat Menolak, Ulama’ Malaysia Bila Lagi?

Saya menerima emel berkala daripada Editor Islamica Magazine awal pagi ini.

Antara lain emel tersebut memuatkan satu solidariti dan muafakat di kalangan alim ulama’ seluruh dunia telah dibentuk untuk menyatakan protes dan bantahan ke atas fitnah yang dilakukan ke atas Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Melalui satu surat terbuka kepada seluruh umat Islam sedunia, pendirian mereka disebarluas dengan tegas betapa mereka menolak fitnah ke atas Dato’ Seri Anwar. Klik gambar di atas untuk membaca surat terbuka tersebut.

Saya melihat ini adalah satu bukti bagaimana fitnah mengkal dan dangkal ditolak oleh para sarjana Islam di seluruh dunia. Malah tidak mustahil ia juga turut ditolak oleh semua masyarakat seluruh dunia tanpa mengira agama. Justeru adalah sangat malang apabila masih ada kalangan rakyat Malaysia yang masih terkial-kial menunding jari ke atas Dato’ Seri Anwar, dengan mengeluarkan modal politik lapuk menggesa Dato’ Seri Anwar buat itu ini dan sebagainya.

Alhamdulillah ada kepekaan ditunjukkan oleh beberapa ulama’ di Malaysia, seperti Sahibus Samahah Datuk Harussani Zakaria, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Datuk Hashim Yahaya, dan beberapa lagi.

Persoalannya apa pula kata alim ulama’ di Malaysia lainnya? Kenapa mereka diam dan membisu tatkala Islam kini menjadi ‘modal politik’ murah di kalangan politikus desperado yang berada di penghujung nyawa politik mereka?

http://shamsuliskandar.wordpress.com

No comments

Powered by Blogger.