Patrick, Ferrari, Wan Hisham, Dollah dan Khairy- Misteri Perlu di bongkar


Oleh ahmadhadeed

"
Sebaik saja kejatuhan kerajaan Pas di Terengganu terdapat beberapa perkara aneh berlaku dengan secara cepat, luxury dan foreign.( cepat, mewah dan asing). Fenomena ini di sedari oleh rakyat tetapi mereka gagal connect the dots( menyambung titik misteri) tentang bagaimana mereka di peralatkan dan di jual beli.

Misteri campurtangan Patrick Badawi mencuri harta rakyat Terengganu adalah satu misteri yang perlu di ungkai demi kepentingan rakyat Terengganu. Misteri Vincent Tan membeli tanah di pantai trg juga perlu satu penjelasan.



Semasa pemerintah PAS Terengganu , banyak duit di tabur di terengganu untuk meyakinkan rakyat bahawa PAS tidak dapat memberi basikal, duit bantuan dan duit rakyat pada rakyat Terengganu. Ini pun akan di lakukan pada kedah sekarang di bawah pas. Taktik umno untuk menjatuhkan kedah ialah khianat, hasut dan beli. UMNO dengan secara tidak bermoral telah menubuhkan satu badan khas untuk mengguna duit dari Kuala Lumpur yang di panggil ramai duit ehsan untuk di bahagi kepada rakyat yang saya andaikan tanpa sebarang REKOD samaada di Negeri atau di Pusat.

UMNO juga mengekalkan JKKK untuk berfungsi menandingi JSR yang berada di bawah petadbiran negeri PAS. Tujuan nya untuk memberitahu rakyat pada masa itu , UMNO saja dapat buat walau pun tidak memerintah. Di samping itu UMNO juga menggunakan kakitangan negeri untuk sabotaj kerajaan PAS dengan tidak memberi kerjasama.

JKKK dan badan khas itu di gunakan oleh umno untuk menyalurkan duit bukan saja kepada orang kampung malah kepada agensi pusat untuk membaiki infrastruktur dan membina bangunan tanpa ada kaitan dengan jkr negeri dan federal. Sekolah pula banyak di bina tetapi saya percaya ianya di bawah pembangunan kementerian pendidikan. Rakyat tak tahu dengan jelas accountablity duit itu dan audit negara pun tidak sentuh tentang dana tersebut.

Ramai tertanya tanya adakah duit itu duit ehsan , duit tokey judi atau duit pelabur politik yang ingin mengaut untung selepas PAS tumbang.
Sebaik saja kerajaan PAS tumbang , duit ehsan sudah mula kurang di berikan kepada rakyat. Terengganu tiba tiba di penuhi dengan poster yang di gantung oleh Deris Jusoh dan projek gergasi saperti stadium. lapangan terbang dan masjid kristal muncul. Sampai sekarang pun tiga projek tersebut belum siap. Saya percaya projek itu adalah projek.

Satu projek yang luar biasa dan pelik dan ajaib ialah projek Monsoon cup di bawah wan hisham. Masa ini lah timbul nama Patrick Badawi tetapi nama Khairy hanya di sebut sebagai perancang di belakang tabir. Patrick Badawi di katakan di antara orang utama mendapat kontrak Monsoon Cup, pesta curi duit terbesar di dunia.Dollah terlibat secara aktif dalam menjayakan projek ini. Gadis di bawa untuk memeriahkan pesta ini dan pesta arak dan tari menari di adakan. Rakyat Trg di pinggir saperti anjing kurap.

Patrick Badawi juga mendapat kontrak membina masjid kristal dan model masjid. Kerja Deris ialah melaungkan modal insan dan negeri terengganu gemilang dengan pelancongan nya. Adun UMNO lain nampak terpinggir tak dapat cbolot duit rakyat. Namun atas semangat setia perompak mereka senyap dan berada teguh di belakang dollah patrick deris dan wan hisham.
Masa ini lah kontraktor terengganu mengeluh kerana semua projek kecil besar di sapu oleh geng deris dari besut. Projek lebuh raya di umumkan dan sekali lagi pesta mencuri duit rakyat berlaku dan keadaan tenang kembali apabila serigala memakan habuannya.

Ini lah scenario pembaahgian harta semasa PAs memerintah dan selepas pas di kalahkan. Rakyat terengganu sangat ingin mengetahui apakah yang sebenarnya berlaku dengan duit ehsan mereka , bagaimana ia di belanjakan dan berapa banyak kah ia di lesapkan. Rakyat Terengganu juga mahu mengetahui adakah Petronas menyimpan royalti yang sepatutnya di terima oleh rakyat Trg atau ianya di simpan di Federal Government atau ianya telah berada di tangan orang yang tidak sepatutnya memegang duit itu.

Rakyat Terengganu demand an answer from the weasel king Abdullah badawi so that they wont be cheatedy by his weasel talk all day long. *

Zoology
*Weasel is a lizard like animals which crawl and slippery. It can eat the content of an egg with the shell intact as if nobody has touched it. Weasel talks means empty talk with no substance. I sincerely think Dollah is the King of the weasel.Tropical species

"

No comments

Powered by Blogger.