antara pak lah dan pesta seks!


Budaya barat yang begitu asing di kalangan masyarakat timur pada suatu ketika dahulu kini sudah menjadi amalan dan "perkara biasa" kepada baik muda mudi mahupun orang tua, tak kira berpendidikan atau buta huruf, yang jahil agama mahupun 'alim. Salah satu amalan tersebut ialah menzahirkan intimasi atau kemesraan luar biasa di antara pasangan lelaki dengan perempuan di mata umum sama ada mencium pipi, dahi atau berpelukan.

Hal ini menjadi bertambah tidak manis dan bukan perlakuan seorang Muslim yang mengamalkan ajaran Islam jika perbuatan sedemikian dilakukan dalam konteks menyambut tahun baru tepat pada pukul 12 malam.
.
Jika pasangan datang ke majlis sambutan tahun baru bersama suami atau isteri yang sah di sisi agama dan berpelukan ketika jam berbunyi menandakan tepat pukul 1200 malam, maka mungkin "boleh diterima" dan boleh dimaafkan.
.
Bagaimana halnya dengan individu yang datang seorang diri? Adakah tepat pada pukul 1200 tengah malam, ketika pasangan-pasangan suami isteri bercium atau berpelukan, maka wajar bagi individu berkenaan menarik sesiapa sahaja baik lelaki mahupun wanita dan lantas menciumnya dengan alasan "perayaan menyambut tahun baru". Inilah yang berlaku di negara barat saban tahun. - drhalimahali
.
.
(Gossip) Farahrizan dari Astro Awani Antara 2 Selebriti Di
.
Ini bukan maklumat sahih. Berita ini masih belum di’sahkan oleh mana-mana pihak yang berkaitan.
.
Sumber RockyBru menyatakan penyampai berita yang terlibat dengan tangkapan malam tahun baru semalam adalah Ms.FR yang di’percayai merujuk kepada Farahrizan Abdul Razak yang bertugas di Astro Awani.
.
Dalam tulisan terbaru beliau juga menyebut seorang lagi selebriti yang terlibat adalah seorang pelakon lelaki (bukan aktress) yang membintangi drama bersiri Gerak Khas. Norman Hakim lagi’kah? Atau pengganti baru beliau?
.
Namun, seperti kata Rocky Bru, betulkah aktiviti dalam bilik hotel tersebut merupakan pesta seks? 24 orang dalam satu bilik terlalu crowded bukan? - ohbulan.com
.
DUBAI, 31 Dis - Pemerintah Dubai Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum mengarahkan agar semua bentuk sambutan tahun baru di negara itu dibatalkan sebagai menghormati nasib rakyat Palestin di Semenanjung Gaza yang menjadi mangsa serangan Israel.
.
Sebaliknya Dubai akan menyambut kedatangan 2009 dalam keadaan suram sebagai tanda perpaduan dengan rakyat Palestin khususnya di Semenanjung Gaza, demikian menurut media rasmi di sini.

No comments

Powered by Blogger.