KALAU MENANG, ABDULLAH BERKEPAK MACAM MERAK, KALAU KALAH, NAJIB TERUK KENA BANTAI…


Hari ini Abdullah Badawi berdebar-debar hatinya. Najib Razak lagi berdebar-debar jantungnya sejak hari penamaan calon. Abdullah nak BN menang dalam PRK Kuala Terengganu. Kata orang, kalau menang, Abdullah akan berkepak bagaikan merak. Kata banyak pihak, Abdullah akan jadi gitu kerana calon BN adalah calon proksinya. Najib pun sangat-sangat berharap BN menang. Kalau menang, kepala dia selamat dari kena hentam oleh puak Abdullah. Kalau kalah, selamat Najib – kepala dia pasti akan dibalun dengan pelbagai tohmah dan tuduhan oleh kaum kerabat Abdullah dan menantu lelakinya.

Lantas, apa kesudahannya? Abdullah nak BN menang. Tapi, orang tak suka dia berkepak macam merak bila BN menang. Habis tu, nak bagi BN kalah? Kalau kalah, kesian Najib. Tentu dia kena balun habis-habisan.

Kalau gitu, pandai-pandailah pengundi Kuala Terengganu buat pertimbangan dan pilihan sewajar-wajarnya dan sebijak-bijaknya. Kita tak mau Abdullah berkepak macam merak. Kita juga kesian jika Najib kena bantai dan kena balun akibat kekalah BN.

Esok pergilah mengundi dengan niat masing-masing. Kemudiannya, tunggulah keputusannya dengan tenang. Jika ditakdirkan BN menang, syukur Alhamdulillah. Jika sebaliknya, terimalah itu sebagai sesuatu yang muktamad daripada Allah SWT! – http://politica-net.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.