lawak untuk najib kahkahkah

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau akan memberikan pertimbangan yang sebaiknya terhadap permintaan kakitangan kerajaan apabila menjadi Perdana Menteri tidak lama lagi.

“Kita juga prihatin terhadap kakitangan kerajaan. Selagi kita mampu, kita akan bantu kakitangan kerajaan.

Mana nak mampu, duit rakyat dan harta negara habis diborosi oleh pemimpin umno.

“Percayalah, pada masa akan datang, kakitangan kerajaan akan mendapat pembelaan sebaiknya daripada kerajaan,” katanya ketika berucap pada majlis perjumpaan bersama kakitangan kerajaan Persekutuan dan negeri Terengganu di Wisma Darul Iman di sini, hari ini.

Kan… rakyat dah cakap lama dulu, setan setan umno ni memang jenis iblis jelmaan. Setiap kali tiba pilihanraya hantu-hantu ni akan menabur berbagai janji. “Percayalah, pada masa akan datang, umno akan terus menipu”

Bagaimanapun, Najib berkata, bagi membolehkan kerajaan dapat menunaikan permintaan itu, kakitangan kerajaan perlu terus menyokong kerajaan BN yang telah banyak membantu mereka selama ini.

“Saya berazam apabila tiba masanya, saya akan teruskan kerja baik yang dibuat Pak Lah dan Perdana Menteri sebelum ini supaya Malaysia menjadi sebuah negara yang berjaya dan kebanggaan di seluruh dunia terutama kepada umat Islam.

Ini bahaya ni, Najib akan teruskan kerja baik Dollah Badawi. Apa dia kerja baik Dollah?. Malaysia jadi sebuah negara kebanggaan seluruh dunia terutama kepada umat Islam?. Hello Najib, gila ke lu, pemimpin jenis pemalas, kuat tidur, kaki betina, pakar menipu dan merompak wang rakyat dan harta negara, itu yang nak dibanggakan?. Lagi dahsyatlah kalau lepas ni tambah pulak dengan jenis pembunuh, dayus serta bacul.

Atas cerita Najib, bawah ni cerita Ziana Zain.

“Saya sedar, sejak tahun 1992 lagi apabila tibanya Juara Lagu, peminat sentiasa ingin lihat sama ada saya berjaya menyampaikan nada tinggi lagi atau tidak.

“Awal-awal lagi saya sudah tahu apa yang peminat ingin lihat dalam persembahan saya. Apa yang boleh saya katakan, saya akan cuba yang terbaik untuk komposer dan peminat.

Saat manis yang diperoleh Ziana ketika kemenangan lagu Menadah Gerimis pada tahun 2002 memang masih utuh di dalam ingatannya, namun itu tidak membuatkan ibu kepada dua orang cahaya mata ini meletakkan harapan yang tinggi pada AJL kali.

Enam tahun tidak beraksi di acara gilang-gemilang itu membuatkan Ziana hanya berserah kepada penjurian juri terhadap lagu yang dirasakan layak dinobatkan sebagai Juara Lagu tahun ini walaupun merasakan lagu ciptaan Azlan itu tetap mempunyai keistimewaan tersendiri.

No comments

Powered by Blogger.