nah...najib dah bersedia?

Amaran Najib: Sedia terima hukuman rakyat jika BN tidak bangkit
DATUK Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak melihat buku Politik Baru karya Datuk Saifuddin Abdullah (kiri) selepas majlis pelancarannya di Putrajaya hari ini.-fotoBERNAMA

PUTRAJAYA: Empat hari selepas kegagalan Barisan Nasional (BN) mempertahankan kerusi Kuala Terengganu, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak memberi amaran bahawa pemimpin-pemimpin BN tidak boleh berterusan duduk dalam zon selesa.

Sebaliknya, Timbalan Perdana Menteri menekankan, mereka perlu mengubah paradigma dan mengubah cara serta pendekatan berpolitik supaya ia sentiasa berorientasikan rakyat.

Justeru, Najib mahukan semua pemimpin kerajaan BN bangkit dan bingkas kembali menyusun strategi melakukan perubahan baik kepada diri mahukan kepada parti demi kesejahteraan bangsa dan tanah air.

Kerajaan BN perlu memastikan program-program kerajaan adalah berteraskan keperluan rakyat supaya ia sentiasa dekat di hati dan sanubari rakyat.

"Jika kita gagal menangani cabaran ini dengan cemerlang, kita akan menerima hukumannya dalam pilihan raya umum ke-13 kelak," kata beliau ketika melancarkan buku Politik Baru karya Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Saifuddin Abdullah, di sini.

Buku setebal 178 muka surat dalam bahasa Malaysia dan bahasa Inggeris itu menyentuh mengenai integriti politik dan kerangka pemerintahan baru.

Dalam pilihan raya kecil kerusi Parlimen Kuala Terengganu Sabtu lalu, calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh tewas kepada calon PAS, Mohd. Abdul Wahid Endut dengan majoriti 2,631 undi.

Pada 8 Mac lalu, kerusi itu dimenangi oleh Allahyarham Datuk Razali Ismail.

Ia merupakan kekalahan kedua bagi BN dalam pilihan raya kecil sejak pilihan raya umum 8 Mac lalu.selanjutnya...



No comments

Powered by Blogger.