terima ksih noh!

KUALA LUMPUR: Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi pada dasarnya bersetuju untuk menaikkan kadar tambang bagi bas ekspres dan bas henti-henti sebanyak 30 peratus dalam tempoh terdekat ini.

Menurut sumber, kenaikan itu dipersetujui dalam mesyuarat khas yang dipengerusikan oleh menteri berkenaan, Datuk Noh Omar bersama kira-kira 200 wakil pengusaha pengangkutan awam di ibu negara, kelmarin.

“Dalam mesyuarat lebih lima jam itu, kementerian secara rasmi menyatakan persetujuan dengan kenaikan 30 peratus tambang bagi menampung pelbagai kos yang ditanggung pengusaha bas ekspres dan bas henti-henti.

“Perkara itu akan dibentangkan ke Kabinet untuk diluluskan tetapi apa yang dapat saya katakan pada peringkat ini ialah kadar baru itu mungkin dikenakan kepada pengguna bulan depan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Persatuan Pengusaha Bas Seluruh Malaysia (PMBOA) sebelum ini memohon menaikkan kadar tambang bas ekspres dan bas berhenti-henti di seluruh negara sebanyak 100 peratus bagi menampung peningkatan kos operasi serta alat ganti.

selanjut....

mat...wa sangat marah dengan lu....cakap macam orang mabuk...wa dah muak la dengan geng macam lu ni!!!

No comments

Powered by Blogger.