ahmad said tidak pandai berpolitik



KUALA TERENGGANU 3 Jan. - Projek pembangunan bernilai kira-kira RM5.8 juta akan dilaksanakan oleh kerajaan negeri di Kuala Terengganu selepas pilihan raya kecil kawasan Parlimen itu pada 17 Januari ini.

Menteri Besar, Datuk Ahmad Said berkata, projek berkenaan termasuk RM2 juta untuk membaiki longkang serta jalan raya yang rosak manakala RM3.8 juta lagi untuk projek-projek kecil.

Justeru menurutnya, amat penting bagi rakyat untuk memastikan Barisan Nasional (BN) menang pada pilihan raya kecil itu supaya pembangunan yang dirancang dapat dilaksanakan.

''Saya sasarkan kita memperoleh kemenangan dengan majoriti 2,000 undi, jika lebih daripada itu kerajaan negeri tidak kisah untuk menambah lagi peruntukan pembangunan kawasan ini,'' ujarnya ketika berucap pada majlis jamuan rakyat di sini hari ini.

Menurut Menteri Besar, sukar bagi kerajaan negeri untuk melaksanakan pembangunan yang dirancang jika Parlimen Kuala Terengganu jatuh ke tangan pembangkang.

Beliau memberi contoh kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Wakaf Mempelam yang ketinggalan dari segi pembangunan kerana dikuasai Pas sejak 1990.

''Bagaimana wakil rakyatnya mahu membangunkan kawasan itu sedangkan beliau bukan daripada parti memerintah. Inilah keadaan yang berlaku jika sesebuah kawasan itu jatuh ke tangan pembangkang,'' ujarnya.

Justeru katanya, rakyat harus faham dan mengamalkan pepatah 'orang memberi kita merasa' iaitu membalas segala kebaikan yang dibuat oleh kerajaan dengan mengundi BN pada pilihan raya kecil kelak.

macam ni la janji yang selalu ditabur oleh umno dan bn...insya allah nanti senjata ini akan memakan tuan.

No comments

Powered by Blogger.